İstanbul
Parçalı az bulutlu
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6956 %0.17
37,4735 %0.68
105.218,27 %3.782
3.183,77 0,91
Ara
Muhalif. AJANS Genç MÜSİAD ”SwipeUp Summit: Ticarete Yolculuk” programı düzenlendi

Genç MÜSİAD ”SwipeUp Summit: Ticarete Yolculuk” programı düzenlendi

MÜSİAD Genel Başkan Yardımcısı Burhan Özdemir: ”Türkiye’de eticaret her yıl daha da büyüyor. Verilere göre her yıl bir önceki yılın yaklaşık iki katı kadar ticaret hacmi artıyor ve değişen dijital dönüşümle birlikte şirketlerin dijital dönüşümü bir zorunluluk olarak da sahiplenmesi gerekiyor” Trendyol Grubu Üst Yöneticisi Erdem İnan: ”Türkiye’de ortalama 100 üründen yaklaşık 20’si internet üzerinden satılıyor, dünyada bu rakamlar 40’lara 45’lere hatta 50’lere çıkıyor”

KAYNAK: AA
Okunma Süresi: 3 dk

İSTANBUL (AA) Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkan Yardımcısı Burhan Özdemir, Türkiye'de eticaretin her yıl daha da büyüdüğünü belirterek, "Verilere göre her yıl bir önceki yılın yaklaşık iki katı kadar ticaret hacmi artıyor ve değişen dijital dönüşümle birlikte şirketlerin dijital dönüşümü bir zorunluluk olarak da sahiplenmesi gerekiyor." dedi.

Genç MÜSİAD’ın geleceğe dönük vizyonuyla hayata geçirilen, ticarette dijital dönüşümü ve yeni trendleri mercek altına alan "SwipeUp Summit: Ticarete Yolculuk" programı, MÜSİAD Genel Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Sadece profesyonelleri değil, sektöre ilgi duyan öğrenci ve girişimcileri de bir araya getiren, eticaret ve dijital dönüşüm üzerine odaklanan zirve, açılış konuşmalarının ardından oturumlarla devam etti.

Özdemir, burada yaptığı konuşmada, Türkiye'de eticaretin her yıl daha da büyüdüğünü, verilere göre her yıl bir önceki yılın yaklaşık iki katı kadar ticaret hacminin arttığını ve değişen dijital dönüşümle birlikte şirketlerin dijital dönüşümü bir zorunluluk olarak da sahiplenmesi gerektiğini söyledi.

Eticaretteki başarının Türk ekonomisinin büyümesine ve özellikle dünyadaki ticaret rekabetinin büyümesinde en büyük parametre olacağına işaret eden Özdemir, etkinlikle düzenlenen panellerde eticarete yönelik faydalı fikirlerin paylaşılacağını dile getirdi.

"Türkiye'de ortalama 100 üründen yaklaşık 20'si internet üzerinden satılıyor"

Trendyol Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Erdem İnan da Türkiye'de eticaret sektöründe çok uzun sürede olsalar da halen yolun çok başında bulunduklarını ifade ederek, Türkiye'de ortalama 100 üründen yaklaşık 20'sinin internet üzerinden satıldığını ama dünyada bu rakamların 40'lara 45'lere hatta 50'lere kadar çıktığını belirtti.

İnan, gelecek yıllarda eticarette büyük bir potansiyelin olduğuna dikkati çekerek "İçinde bulunduğumuz coğrafyanın ilerisinde olmamıza rağmen aslında Türkiye'deki ticaret ekosisteminin ikiüç kat büyümesini önümüzdeki 56 sene içerisinde bekliyoruz." dedi.

Tek bir ülkeye bağlılığın ve talep arttığı durumda yoğunluk yaşanmasının dünyanın lojistik altyapısına inanılmaz bir etki yaptığını dile getiren İnan, "Özellikle Kovid sonrasında biz dünyanın lojistik altyapısının farklı ülkeler arasında çok hızlı geliştiğine tanıdık olduk." değerlendirmesinde bulundu.

İnan, Türkiye'nin, içinde bulunduğu bölgeyi beslemekle beraber bu bölgede bazı kategorilerde rekabetçiliği ile öne çıkan bir ülke olduğunu kaydetti.

"Perakendenin yüzde 25'i Türkiye'de eticaret üzerinden devam ediyor"

Genç MÜSİAD Başkanı Cahit Ertemel ise perakendenin yüzde 25'inin Türkiye'de eticaret üzerinden devam ettiğini ifade etti.

Şu an küresel bir marka olmak isteyenlerin ilk yaptığı planın bir pazar yerinde bir alanı domine edip farklı ülkelere açılmak olduğunu aktaran Ertemel, "Eskiden bu serüven çok daha farklı proseslerden geçiyordu. Dolayısıyla biz gençlerin, girişimcilerin ana gündemlerinden birisi eticaret oldu." dedi.

Türkiye'nin ekonomik anlamda bu ufak dalgalanmalardan etkilenmemesinin en önemli hikayesinin markalaşmanın artması, katma değerin fazlalaşması ve inovasyon mantığıyla üretimin yapılması olduğunu kaydetti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *