E-ticarette reklam kısıtlamalarına uymayanlara cezai yaptırım geliyor

Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe adil rekabeti sağlamak amacıyla reklam kısıtlamalarının ihlal edilmesini Bakanlığı aldatma olarak değerlendirecek ve cezai yaptırımlar uygulayacak.

Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektörünün büyümesini ve rekabet ortamının korunmasını sağlamak amacıyla yeni yönetmelikler yürürlüğe koydu. 2025 yılı için e-ticarette 5 trilyon TL, e-ihracatta ise 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşmayı hedefleyen Bakanlık, sektörde denetim sürecini sıkılaştırarak haksız rekabeti önlemeyi amaçlıyor.

Hülle Reklamlara İzin Verilmeyecek

E-Ticaret Kanunu'nu destekleyici alt düzenlemelerin tamamlanmasıyla birlikte, Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı (ETAHS) ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar (ETHS) hakkında yayımlanan yönetmelik kapsamında, platformların reklam bütçelerinin yüzde 25'ine kadar olan sponsorluk harcamaları yüzde 50'ye çıkarıldı.

Bununla birlikte, e-ticaret platformlarının, aracılık hizmeti sunduğu firmalara veya üçüncü kişilere yaptırdıkları reklamlarda bütçe aşımı yapmaları ve bu harcamaların maliyetini Bakanlığa eksiksiz bildirmemeleri halinde, Bakanlığı aldatma suçu işlemiş sayılacakları hükme bağlandı.

YouTube ve Sosyal Medya Reklamları Takip Edilecek

Bundan sonra e-ticaret platformları, YouTube, sosyal medya ve influencerlar üzerinden yaptırdıkları reklamlardan sorumlu olacak ve bu reklamları Bakanlığa bildirmek zorunda kalacak. Aksi takdirde cezai işlem uygulanacak.

Komisyon İndirimleri Sınırlandırılacak

Bakanlık, büyük ölçekli e-ticaret platformlarının uyguladığı komisyon indirimlerini de denetim altına alacak. Belirli bir sınır içinde yapılacak indirimler ile aşırı fiyat kırma politikalarının önüne geçilecek ve haksız rekabetin oluşması engellenecek.

İLGİLİ HABERLER