Ariel'e ceza geldi: Reklamda 1 yıkama dedi 8 yıkamada temizledi

Ticaret Bakanlığı, Ariel'in yanıltıcı reklam yaptığına karar verdi. Reklamda 1 ölçekte temizlendiği iddia edilen lekenin, 8 yıkamada çıktığı tespit edilince firmaya 2,2 milyon lira ceza kesildi.

Ariel'in reklam iddiası incelendi


Ünlü temizlik markası Ariel, televizyon reklamlarında rakiplerine göre daha az deterjanla üstün temizlik sağladığını iddia ediyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikayetler üzerine Reklam Kurulu inceleme başlattı.

Testler gerçeği ortaya çıkardı


Reklamda, rakip markaların 2 ölçek deterjan kullanırken Ariel’in 1 ölçekle aynı temizliği sağladığı öne sürülüyordu. Ancak yapılan testlerde lekenin tek yıkamada çıkmadığı, ancak 8 yıkamada temizlendiği belirlendi.

Ayrıca, Ariel’in iddialarını desteklemek için sunduğu IPSOS raporunun geçerli olmadığı ve yapılan karşılaştırmalı testlerin doğru koşullarda yapılmadığı tespit edildi.

2,2 milyon lira ceza


Ticaret Bakanlığı, Ariel'in yanıltıcı reklam yaptığını belirterek 2,2 milyon lira idari para cezası kesti. Ayrıca, reklamın durdurulmasına karar verildi.

Bu gelişme, tüketicilerin yanıltıcı reklamlara karşı daha bilinçli olması gerektiğini bir kez daha gözler önüne serdi.

İLGİLİ HABERLER