Oğuz Büber - Muhalif Analiz
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun gözaltına alınması ve tutuklanmasıyla başlayan protestolara destek verenler 2 Nisan’da ülke çapında ekonomik boykot gerçekleştirerek alışveriş yapmadılar.
Bu boykot çağrısı özellikle İstanbul’da karşılık bulurken birçok kafe, restoran v.b. ticari işletme ya dükkanlarını açmadı ya da satış gerçekleştirmedi.
Ekonomik boykota karşı ise bakanlar; önce 1 Nisan gecesi televizyon kanallarına bağlanarak karşıt yönde açıklamalarda bulundular, 2 Nisan günü ise her biri markete ya da bakkala gidip bir şeyler satın alarak alışveriş çağrısı yaptılar.
Ancak özellikle İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın tercihi dikkat çekiciydi. Diğer bakanlar isimleri gösterilmemeye dikkat edecek şekilde marketler ve bakkallardan alışveriş yaparken Yerlikaya, ismini özellikle göstererek kuruyemiş zincir markası Çitlekçi’den alışveriş yaptı.
Şimdi konunun detaylarına inmeden önce boykot konusunun başına 'CHP lideri Özgür Özel'in neden boykot açıkladığı'na bakmamız gerekiyor.
Özel, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun gözaltına alınmasından sonra protestoların merkezi konumunda olan İstanbul Saraçhane’de şunları söylemişti:
“Bu meydanı görmeyeceksin, ama bu meydandan para kazanacaksın. Yok öğle yağma! Bundan sonra parayı bizden kazanıp, reytingi bizden yapıp, saraya hizmet edenleri tek tek ilan edeceğim. Tüm mallarına boykot geliyor. O tatlı günler bitti! Ya bizi göreceksin, ya dibi göreceksin!”
Özel’in yaptığı boykot çağrısı Saraçhane’deki protestolara yayınlarında yer vermeyen medya kuruluşları ile bu medya kuruluşlarının sahiplerinin diğer firmalarına ve iktidara yakın holdinglere yönelikti.
CHP lideri dün, akşam oynanacak derbi mücadelesi için de çarpıcı bir mesaj vermişti:
“Biz ATV’yi boykot ediyoruz. ATV’nin elinde olmayan bir yerden maçı açar dinleriz. Bu akşam Fenerbahçe-Galatasaray maçını izlemek için ATV’ye bakmayacağız tabii ki. Çok izlenirse çok kazanacaklar. Ekrem Başkan’a bu kadar iftiralar atan, her fırsatta bize küfredenlerin reytinglerini güçlendirmek istemiyoruz. Bu akşam ATV’ye reklam veren firmaların da gönlümüzde yeri olmayacak.”
Mesajın son kısmı önemli: “Bu akşam ATV’ye reklam veren firmalar”
Dün akşamki derbi mücadelesinin canlı yayının bant reklamında yer alan markalardan birisi de Çitlekçi idi.

Çitlekçi markası Tunçlar Holding’e ait ve holding son olarak MÜSİAD için bir iftar programı düzenledi.

Bakan Yerlikaya'nın paylaşımına baktığımızda ise; Türkiye Cumhuriyeti Devleti bakanının bir markanın reklamını yapması olağan bir durummuş gibi gösteriliyor. Pek de bilinmeyen bir marka olan Çitlekçi’nin önce devlet bakanı tarafından tanıtılması, ardından reyting rekorları kıracak bir maça reklam vermesi Özgür Özel’in boykotunu haklı kılar nitelikte bir veri gibi duruyor.
Ekonomik boykot için ‘yerli ve milli sermayeye zarar veriyor’ denilen yerde; bu reklam, bir kuruyemiş markasının diğer kuruyemiş markalarının önüne koyulması anlamına gelmez mi?