Salgın tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında önemli değişimlere yol açtı. Rahat giyime olan talep spor giyim markalarına ilgiyi artırırken, hızlı moda ise söz konusu gelişmeden negatif etkilendi. Asıl patlama ise lüks kategorilerde görüldü. Küresel marka danışmanlığı şirketi Brand Finance, geçtiğimiz günlerde geleneksel “Hazırgiyim Sektörü En Değerli 50 Marka” araştırmasını yayınladı.
Her yıl en büyük 5 bin markayı inceleyerek 100’e yakın rapor yayınlayan Brand nd Finance’ın Finance’ın hazır giyim raporuna göre öre salgında spor ve lüks giyim markalarının marka değeri yükselirken, hızlı moda markalarında ise gerileme yaşandı. Araştırmaya göre en büyük 50 hazır giyim markası arasında, lüks giyim markalarının toplam marka değeri yüzde 21 artışla 103 milyar dolardan 125 milyar dolara, spor giyim markalarının değeri yüzde 10 artışla 74 milyar dolara çıktı. Aynı dönemde hızlı moda markalarının değeri ise 3 milyar dolarlık gerileme ile 41 milyara düştü. Spor giyime yönelik artan tüketici talebinin bir sonucu olarak, Nike marka değerini yüzde 9 artırarak 33,2 milyar dolara, Adidas yüzde 2 artırarak 14,6 milyar dolara, Puma yüzde 13 artırarak 4,5 milyar dolara ve Lululemon ise yüzde 28 artırarak 4,2 milyar dolara ulaştırdı.