İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7889 %0.01
37,3241 %-0.13
105.119,48 %1.08
3.213,30 -0,07
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Araştırma: Zoom ve benzeri programlar çalışanların yaratıcılığını düşürdü

Araştırma: Zoom ve benzeri programlar çalışanların yaratıcılığını düşürdü

Bilim insanları, Covid-19 pandemisinde yükselişe geçen Zoom ve benzeri uygulamaların çalışanların yaratıcılığını azalttığını açıkladı.

Okunma Süresi: 3 dk

Laboratuvar deneylerine ve dünya çapında ofisleri olan bir firmada yapılan saha çalışmasına göre, yüz yüze görüşmek, video konferans tartışmalarına kıyasla daha fazla fikir ve daha yaratıcı fikirler üretti. Zoom ve diğer platformların faydaları, onları pandemide vazgeçilmez kılarken; yeni araştırma, teknolojiye yoğun bir şekilde güvenmenin yaratıcı düşünceye bir kısıtlama getirdiğini gösterdi.

ABD'de yapılan yeni bir çalışma insanlar corona virüs salgını nedenilye evden çalışmaya geçmesiyle popüler olan görüntülü konuşma programlarını mercek altına aldı. 

Columbia Üniversitesi'nde pazarlama bölümü yardımcı doçenti Dr. Melanie Brucks, "Birden fazla yaratıcı fikre sahip olmak gerçekten önemlidir ve daha büyük bir yaratıcı fikir potasına sahip olmak, başarı olasılığınızı artıracaktır" dedi.,

Brucks ve Stanford Üniversitesi’ndeki meslektaşı Jonathan Levav, Nature dergisinde yayımlanan çalışma kapsamında, aynı odada veya sanal olarak Zoom üzerinden bir yaratıcılık görevinin üstesinden gelmek için eşleştirilmiş 600'den fazla gönüllüyü işe aldı.

FİKİR SAYISI YÜZDE 20 AZALDI
Katılımcıların, frizbi veya balonlu naylonun farklı kullanım alanlarını üretmek için beş dakikaları ve en iyi fikirleri seçmek için bir dakikaları vardı.

Bağımsız gözlemciler, bir frizbiyi tabağa çevirmenin ağaçtan meyve koparmak için kullanmaktan daha az yaratıcı olduğuna karar verirken, mors kodu mesajları göndermek için baloncuklu naylon kullanmanın bir bebeği korumak için kullanmaktan daha yaratıcı olduğuna karar verdi.

Genel olarak ise  Zoom üzerinde çalışanlar, yüz yüze görüşenlere göre yüzde 20 daha az fikre sahipti.

Aynı etki gerçek dünyada da belirgindi. Bir saha çalışmasında araştırmacılar, çok uluslu bir şirket için bin 490 mühendis tarafından üretilen yeni ürünler için çeşitli fikirleri değerlendirdi. Finlandiya, Macaristan, Hindistan, İsrail ve Portekiz'de bulunan mühendisler rastgele eşleştirildi ve ürünlere şahsen veya Webex video konferansı üzerinden beyin fırtınası yapmaları için bir saat kadar verildi. Daha sonra en iyi fikirler seçildi.

Çalışmanın yazarları, mühendislerin yüz yüze çalışırken daha fazla fikir ve daha fazla yenilikçi fikir ürettiğini bildirdi. Brucks, "Yalnızca daha fazla sayıda yaratıcı fikir üretmiyorlar, aynı zamanda fikirleri daha iyi" dedi. 

ORTAMIN ETKİSİ
Diğer taraftan, saha çalışması için, mühendisler ofiste beyin fırtınası yaparken ellerinden gelenin en iyisini yaptılar. Ancak, şirketin Polonya kolu, fikir üretme oturumunu bir otelde gerçekleştirdi. Otelde çalışan mühendislerin“kahve ve kurabiye standı "nedeniyle dikkati dağıldı ve grup arasında bir uyumsuzluk oluştu.  

Laboratuvarda yapılan diğer deneyler ise, daha fazla yaratıcılık ile odanın içindeki nesnelerin ilişkisini ortaya çıkardı.  Araştırmacıların, kuru kafa, poster gibi çeşitli şeyler yerleştirdikleri ortamlarda yaratıcı fikir sayısı azladı. Bruck, Zoom aramalarında insanların ekrana ve kişinin yüzüne odaklandığından, yaratıcı düşünceyi kısıtlayan bir durumun ortaya çıktığını belirtti:

“Görsel odak, bilişsel odaklanmanın büyük bir bileşenidir. Ekrana odaklandığınızda ve ortamın geri kalanını filtrelediğinizde, bu, göreve nasıl yaklaştığınıza da yansıyor. Yaratıcılık için benzersiz bir şekilde kötü çünkü daha geniş bir bakış açısını  engelliyor.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *