İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4511 %-0.03
36,6058 %0.14
3.519.520 %2.451
3.086,85 0,40
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Influencer nedir, ne demek? (Influencer ne iş yapar?)

Influencer nedir, ne demek? (Influencer ne iş yapar?)

Influencer nedir, ne demek? (Influencer ne iş yapar?)

Son dönemlerde adını sıklıkla duyduğumuz 'influencer' kelimesiyle, sosyal medyayı yakından takip edenler sıklıkla karşılaşıyor. Çağımızın yeni bir mesleği haline gelen influencerlık, 'sosyal medya aracılığıyla, farklı ürün ve hizmetleri takipçileri ile paylaşarak onları etkileyen kişi' anlamına geliyor. Peki, influencer ne demek, kimlere denir? Influencerlar ne iş yapar?

Sosyal medya platformlarının çoğalmasıyla birlikte hayatımıza giren 'Influencer' kelimesi, yeni meslekler arasında ilgiyle takip edilen 'Influencerlık'ı da beraberinde getirdi.

Tüm dünya ile birlikte Türkiye'de de etkisini uzun zamandır sürdüren influencer mesleğine gösterilen ilgi her geçen gün daha da fazla artıyor.

INFLUENCER NEDİR, NE DEMEK?

Influencer, kelime anlamıyla etkileyen kişi demektir. Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanan ve paylaşımlarıyla binlerce hatta milyonlarca kişiye ulaşan kişilere 'Influencer' adı verilir.

INFLUENCERLAR NE İŞ YAPAR?

Markaların iş birliğinde bulundukları kişiler haline gelen influencerlar, takipçilerinin satın alma kararlarında etkilidirler.

Influencerlar, bunu bir meslek olarak tam zamanlı ya da kurumsal iş hayatlarını sürdürürken hobi olarak da yapabiliyorlar. Sosyal mecralar üzerinden takipçi sayısı yüksek, hedef kitlesini iyi tanıyan ve hedef kitlesinin ihtiyaçlarına cevap verebilecek güvenilir kişiler bu işi yapabilir.

Deneyimli kullanıcılar markalarla iş birliği içerisinde bu işi yaparlar. Markalarla anlaşarak belli bir ürün kategorisinde o ürünü kullanıp takipçileriyle paylaşıp, önerdikleri ürünün kaliteli, güzel, kullanışlı, uygun fiyatlı gibi özelliklerini sunarlar.

Birkaç farklı özellik söyleyerek, ürün hakkında bilgi vererek o ürünü tanıtıp, markalarla ücretli olarak anlaşabilir ve takipçileriyle bunu sponsorlu içerik olarak paylaşabilirler.

Birçok farklı markalarla eş zamanlı olarak çalışabilen influencerlar, yer gözetmeksizin farklı ortamlarda hikaye, post, blog şeklinde paylaşımlarını gerçekleştirebilirler.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *