İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8680 %0.25
37,3503 %0
104.589,54 %0.992
3.225,69 0,32
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA İnsanlar kendini sevdirmek için daha az konuşuyor

İnsanlar kendini sevdirmek için daha az konuşuyor

Araştırmacılar buna ”suskunluk önyargısı” adını verdi

Okunma Süresi: 2 dk

Yapılan araştırmaya göre, insanlar sohbet ederken kendilerini sevdirmek için daha az konuşma eğilimi gösteriyor. Virginia Üniversitesi’nden sosyal psikolog Quinn Hirschi ve meslektaşları ”suskunluk önyargısı” adını verdiği bu inancın yanlış olduğu belirtildi.

”Personality and Social Psychology Bulletin” adlı hakemli bilimsel dergide yayımlanan araştırmaya göre insanlar, özellikle ilk görüşmelerde olması gerekenden daha fazla sessiz kalmaları gerektiğine inanıyor. Ancak Hirschi, çoğu insanın ilk izlenimlerini bu şekilde oluşturmadığını söyledi. Bulgulara göre ilk görüşme sırasında çok konuşmak kişiyi sevimsiz göstermiyor.

Independent Türkçe’nin haberinde Hirschi, ”Bazılarının kendileri hakkında konuşmayı sevdiğini, diğer insanlarınsa böyle yaparsak bize yaklaşmak istemeyeceğini düşünüyoruz” diye konuştu. Makalede de konuyla ilgili şu ifadelere yer verildi:

”İnsanlar sohbet süresinin yarısından daha az konuşurlarsa sevileceklerine inanıyor. Oysa aslında yarısında veya daha fazlasında konuşurlarsa daha çok seviliyorlar”

”Bulgular, bir kişi ne kadar çok konuşursa o kadar sevimli bulunduğunu gösterdi”

İlk başta iki adımda gerçekleştirilen çalışmada önce 95 lisans öğrencisi, sonra da 110 katılımcı yer aldı. Bu kişilerden önceden tanımadıkları biriyle sohbet ettiklerini ve onları etkilemeye çalıştıklarını hayal etmeleri istendi.

Daha sonra geçilen üçüncü aşamada da 118 katılımcıdan hayal etmeleri yerine birbirleriyle sohbet etmelerine izin verildi.

Bu aşamada katılımcılar, zamanın yüzde 30’u, yüzde 40’ı, yüzde 50’si, yüzde 60’ı veya yüzde 70’inde konuşacak kişiler olarak gruplara ayrıldı. Bulgular, bir kişi ne kadar çok konuşursa o kadar sevimli bulunduğunu gösterdi.

”Sadece insanları güvensizlikten biraz uzaklaştırmaya çalışıyoruz”

Hirschi ve meslektaşları, katılımcıların doldurduğu anketleri ve çalışma sırasındaki davranışlarını inceledi.  Böylece katılımcıların karşısındaki kişiyi etkilemek için daha suskun kalmayı tercih ettiği görüldü.

Bunun bir yanılgıdan ibaret olduğunu vurgulayan Hirschi, ”Elbette sohbetin yüzde 100’ünde konuşmanın en iyi strateji olduğunu söylemiyoruz. Sadece insanları güvensizlikten biraz uzaklaştırmaya çalışıyoruz”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *