İstanbul
Kapalı
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,5988 %0.01
39,9945 %0.15
3.456,82 % 0,15
83.852,23 %1.396
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Öğrencilerle ilgili dikkat çeken 'çekicilik' araştırması

Öğrencilerle ilgili dikkat çeken 'çekicilik' araştırması

İsveç’te yapılan bir araştırmaya göre akademik başarıya katkı sağlayan bir başka unsur var, o da çekici bir yüz.

Okunma Süresi: 2 dk

İsveç’te yapılan bir araştırma, üniversite öğrencilerinin fiziksel görünüşlerinin aldıkları notlara nasıl etki ettiğini ortaya koyuyor. Çalışmaya göre çekici kız öğrenciler yüzyüze eğitimde, çekici erkek öğrenciler online eğitimde daha yüksek notlar alıyor.

307 öğrenci üzerinde yapılan araştırmaya göre çekici bir yüze sahip olmak öğrencilerin notlarına katkı sunabiliyor. Çekici kız öğrenciler yüzyüze eğitimde, çekici erkek öğrenciler uzaktan eğitimde daha iyi sonuçlar elde edebiliyor ancak bu durum nicel olmayan derslerde görülüyor.

Euronews’in aktardığı çalışmaya göre öğrencilerin çekiciliğinin notlarını etkilemesi durumu, öğrenci ile öğretmen ilişkisinin daha fazla olduğu nicel olmayan derslerde ortaya çıkıyor. Söz konusu matematik, fizik gibi nicel dersler olduğunda ise çekiciliğin bir faydası olmuyor. 

Economic Letters dergisinde yayımlanan ve Lund Üniversitesi’nden Adrian Mehic’in kaleme aldığı çalışmada, öğrencilerin “güzelliğini” ise kalabalık bir jüri değerlendirdi. 74 kişilik jüri üyelerinin her biri, deneye katılan öğrencilerin yarısı için güzellik puanı verdi. Jüriler, önlerine gelen öğrenci fotoğraflarını 1 ila 10 arasında derecelendirdi. 1 en az çekici, 10 en çekici olacak şekilde bir oy skalası düzenlendi.

6’sını erkek, 2’sini kadın öğretim üyelerinin verdiği derslerin notlarını da 1-5 arasında derecelendiren araştırmacılar, dersleri de nicel ve nicel olmayan olarak ikiye ayırdı. Bu araştırmadan ilginç sonuçlar çıktı. 

Bu sonuçlara göre çekici erkek öğrenciler hem yüzyüze hem de uzaktan eğitimde daha yüksek notlar alıyor. Kız öğrenciler ise yüzyüze eğitimde aldıkları yüksek notları uzaktan eğitimde devam ettiremiyor. “Sözel” dersler olarak adlandırılan ve öğrenci-öğretim görevlisi ilişkisinin fazla olduğu derslerde bu durum ortaya çıkıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *