İstanbul
Rain and snow
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6573 %0.03
40,0436 %-0.06
3.568,72 % 0,92
81.299,01 %-1.78
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA 'Ramazan'da lokantalar kapalı olsun' diyenlerin oranı düşüşte!

'Ramazan'da lokantalar kapalı olsun' diyenlerin oranı düşüşte!

KONDA Araştırma son anketinde katılımcılara "Ramazan’da lokantalar açık mı olmalı, iftara kadar kapalı mı kalmalı?" sorusunu yöneltti. Dikkat çeken kısım ise 'lokantalar kapalı olsun' düşüncesindeki düşüş ve 'lokantalar açık olsun' düşüncesindeki artış oldu.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

KONDA’nın “Hayat Tarzları” isimli araştırmasında Ramazan Ayı ile ilgili ilginç sonuçlar çıktı.

Şirketin yaptığı paylaşıma göre, “Ramazan Ayı’nda lokantalar kapanmalı mı?” sorusuna evet diyenlerin oranında 2007 yılından bu yana ciddi düşüş yaşandı. 2007 yılında Ramazan Ayı’nda lokantaların açık olmasını isteyenlerin oranı yüzde 47 olurken, 2025 yılında bu oran yüzde 62’ye yükseldi.

"AÇIK KALSIN" DİYENLER YÜZDE 62'YE YÜKSELDİ

KONDA Araştırma, Ramazan ayı boyunca lokantaların açık olup olmaması konusunu vatandaşa sordu. Ankete göre lokantaların açık kalması gerektiğini düşünenlerin oranı 2007’de yüzde 48 iken, 2025’te yüzde 62’ye yükseldi.

İftara kadar kapalı olmalı diyenlerin oranı yüzde 38’den yüzde 24’e, tamamen kapalı olmasını isteyenlerin oranı ise yüzde 14’ten yüzde 4’e geriledi.

KONDA Araştırma Şirketi’nin yaptığı araştırmada 23 yıllık AK Parti iktidarı döneminde, kamusal alandaki dindarlık algısında gözle görülür bir dönüşüm gerçekleşti.

Sonuçlar, toplumun Ramazan ayındaki kamusal alan düzenlemelerine yönelik bakış açısının değiştiğini ortaya koydu. Geleneksel hassasiyetler yerine, bireysel özgürlüklere dayalı bir anlayışın öne çıkması dikkat çekiyor.

Öte yandan, birçok lokanta ve işletme, Ramazan ayında kendi işleyişine uygun şekilde hizmet vermeye devam ediyor.

Kimi işletmeler, iftar saatine kadar kapalı kalmayı tercih ederken, kimileri ise gün boyu hizmet sunarak farklı kesimlerden vatandaşların taleplerine yanıt veriyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *