İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8680 %0.25
37,3503 %0
104.589,54 %0.992
3.225,69 0,32
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Şirketlerin yüzde 83'ü çalışanlarına ara zam yapmayı planlıyor

Şirketlerin yüzde 83'ü çalışanlarına ara zam yapmayı planlıyor

Kariyer.net'in araştırmasına göre şirketlerin yüzde 33'ü bu yılın ilk beş ayında ara zam yaptı

Okunma Süresi: 2 dk

Kariyer.net, Türkiye’deki global ve yerel şirket yöneticilerinin, çalışanlarının maaş beklentileri karşısındaki yönelimlerini incelemek, işverenlere piyasaya dair iç görü sağlamak ve ara zam trendlerini belirlemek için bir araştırma gerçekleştirdi. 

Türkiye’de faaliyet gösteren 2231 global-yerel şirket yöneticisinin ara zam konusunda görüşlerini paylaştığı araştırmanın sonuçlarına göre, 2022 yılı için, yılbaşından bu yana bir kez ara zam yapmış veya yıl içinde ara zam yapmayı planlayan şirketlerin oranı yüzde 83 olurken, araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 17’si ara zam yapmayı düşünmüyor.

Haziran ayında 2231 şirket yöneticisinin katıldığı Ara Zam Araştırması’na en fazla katılım gösteren sektörler; Üretim, Otomotiv, Tekstil, Maden ve Metal Sanayi ve Teknoloji/İnternet sektörleri oldu. Araştırmanın sonuçlarına göre, şirketlerin yüzde 33’ü 2022 yılı ilk 5 ayında ara zam yaparken, geri kalan yüzde 50 bu yıl bitmeden ara zam yapmayı planlıyor.

Zam oranı yüzde 20-29 arasında

Ara Zam Araştırması’nın sonuçlarına göre, 2022 yılının ilk beş ayında ara zam yapmış olan yüzde 33’lük dilimde ortalama oran en çok yüzde 20-29 arasında değişiklik gösteriyor. Henüz ara zam yapmamış fakat yapmayı düşünen şirketlerin yüzde 45’i de yine en fazla oranla yüzde 20-29 seviyesinde ara zam planladığını belirtiyor.

Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 64’ü yıl boyunca toplamda bir kez ara zam yapmayı planlarken, yüzde 19’u iki ve üzeri ara zam yapmayı planladığını belirtiyor.  Şirketler ara zam yaparken en çok enflasyon oranını neden olarak gösteriyor. Aynı sektörde bulunan rakip firmaların zam oranları da bir diğer önemli etken olarak öne çıkıyor. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *