İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK ARAŞTIRMA Sosyal medya kullanım yaşı 5’e kadar indi

Sosyal medya kullanım yaşı 5’e kadar indi

Sosyal medyada yer alan çoğu platformun yaş sınırı 13 ve üzeri. Ancak bu kurala rağmen beş yaşına kadar olan çocuklar yoğun bir şekilde sosyal medya kullanıyor.

Birleşik Krallık'ta hükûmet onaylı yayın, telekomünikasyon ve posta düzenleyicisi ile rekabet otoritesi olan Office of Communications, ya da bilinen kısa adıyla Ofcom’un medya alışkanlıkları üzerine yaptığı yıllık bir araştırma, beş ila yedi yaşındaki çocukların üçte birinin çocuklarının bir sosyal medya profiline sahip olduğunu ortaya çıkarttı.

Sosyal medyayı kullanan sekiz ila 11 yaşındakiler arasında en popüler platform, her üç kişiden birinin hesabı olan TikTok oldu.

Ancak Çinli Bytedance’e ait olan TikTok’un yaş sınırı birçok diğer uygulamada olduğu gibi 13 yaş ve üzeri.

Video paylaşım platformunun bir sözcüsü: "Hem kayıt noktasında hem de şüpheli reşit olmayan hesapların platformdan kaldırılması yoluyla minimum yaş gereksinimlerimizi uygulamak için süreçlerimiz var. Bizim için topluluğumuzun, özellikle de gençlerin güvenliğinden daha önemli bir şey yoktur" dedi.

3-4 YAŞINDAKİLER TİKTOK'A MARUZ KALIYOR

Raporda, daha küçük çocukların (Ofcom'un onlara verdiği adla TikTots) üç ila dört yaşındakilerin yüzde 16'sı da dahil olmak üzere TikTok'ta video izlediği belirtildi.

Ancak bu yaş grubunda yer alan çocuklara bir ebeveyn veya başka bir yaşlı kişi tarafından video gösteriliyor de olabilir ve kendi hesapları olduğu kesin değil.

Ofcom strateji ve araştırma direktörü Yih-Choung Teh, bulguların "gerçekten çarpıcı" olduğunu söyledi.

"11 yaşında ve sekiz yaşında bir çocuğum var. Akranlarının yüzde 60'ının bir sosyal medya profili var, ki bunu biraz şaşırtıcı buluyorum. Büyük teknoloji platformları, şart ve koşullarında minimum yaşları belirliyor. Ancak görünüşe göre bu sınırlamaları gerçekten uygulanmıyorlar."

Teh, ebeveynlerin çocuklarının internette ne yaptıklarının farkında olması gerektiğini de söyledi.

“Ne izlediklerini söylemek her zaman çok kolay değil ve bence bir ebeveyn olarak çocuklarımızla ne yaptıkları hakkında iyi bir diyalog kurma sorumluluğumuz var” dedi.

Anket ayrıca, üç ila dört yaşında çocukları bulunan ebeveynlerin yüzde 22'sinin ve sekiz ila 11 yaşındaki çocukların ebeveynlerinin yüzde 38'inin, çocuklarının asgari yaşa gelmeden önce sosyal medyada profil sahibi olmasına izin verdiklerini ortaya çıkarttı.

Bir diğer popüler platform Instagram da bu şekilde kullanılıyor ve bu platformda da yaş sınırı 13 ve üzeri.

Ancak sosyal medyada yer alan birçok çocuk, ankette çıkan sonuca göre, aynı sosyal medya uygulamasında veya sitede birden fazla profile sahip olmayı tercih ediyor.

GİZLİ MODDA SURF

Düzenleyici, ankete katılan sekiz ila 11 yaşındaki her üç kişiden ikisinin sosyal medyada birden fazla hesap veya profil kullandığını söyledi.

Anket ayrıca 12-17 yaş arası her beş çocuktan birinin internette gizli modda sörf yaptığını veya tarama geçmişini sildiğini ortaya çıkardı.

Çalışma, çocukların çevrimiçi ortamda birçok olumlu deneyime sahip olduğunu da ortaya çıkarttı.

Önemli endişelere rağmen, 13-17 yaşındakilerin yüzde 53'ü Ofcom'a çevrimiçi olmanın zihinsel sağlıkları için iyi olduğunu söylerken, yüzde 17'si aynı fikirde değil.

Anket ayrıca yetişkinlerin yüzde 70'inin yanlış bilgileri tespit edebileceklerinden emin olduğunu buldu. Ancak yalnızca yüzde 20'si gerçekliği tespit edebildi.

12-17 yaşındakiler arasında bu oranlar yaklaşık yüzde 75 ve yüzde 10'un biraz üzerindeydi.

Ofcom araştırmasındaki gerçekten şaşırtıcı istatistik, çok sayıda insanın, her üç kişiden ikisinden fazlasının, çevrimiçi gördükleri hakkında oldukça şüpheci olmaları.

Ancak bir sorun var, kurgudan gerçeği ayırt etme yeteneklerine aşırı derecede güveniyorlar.

Ankete katılanların yalnızca dörtte biri, uygulamada sahte bir sosyal medya profilini tespit edebildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *