Kadınların ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlandığıyılın en özel günlerinden 8 Mart Dünya Kadınlar Günü geldiçattı. Dünyanın her yerinde kadınların toplumsal başarılarının en önemli günlerinden biri olan 8 Mart için Dünya’nın en büyükmobil reklam ağlarından AdColony ise Türkiye’deki kadınlarınoyun alışkanlıklarını, teknoloji ile olan ilişkilerini, marka ve ürün keşiflerini, beklentilerini ve satın alma davranışlarını analizettiği bir araştırma yayınladı.
Bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex datalarından bazalınan sonuçlar, ülkemizde kadınların mobil alışkanlıklarınıgözler önüne sererken, marka ve reklam verenlerin de kadınhedef kitlelerini doğru bir şekilde yakalamak için izlemelerigereken stratejileri gözler önüne seriyor.
Türkiye’de kadın mobil kullanıcıların yaş aralıklarınabaktığımızda akıllı telefon kullanan kadınların %54’ünü 16-34 yaş aralığı oluşturuyor. Mobil kullanıcı kadınların %31’inin ikiçocuğu varken, %15’i üç veya daha fazla çocuk sahibi olduğunudile getiriyor. Kadınların %73’ü kendini özgüvenli, %72’si açıkgörüşlü, %61’i ise yaratıcı olarak tanımlıyor.
En büyük sosyalleşme araçlarımızdan biri haline gelen mobiloyunlar da kadınların vakit geçirmek için ilk tercihi oluyor. Türkiye’deki kadınların %89’u oyun oynamak için mobilcihazlarını kullandığını söylerken, %19’u dört veya daha fazlacihaz üzerinden oyun oynuyor. Mobil oyun türlerinebaktığımızda ise kadınların en sevdiği mobil oyun türü %52 ilepuzzle/platform oyunları olurken, %49 ile aksiyon, %44 ileatış/hedef, %38 ile simülasyon ve %37 ile spor oyunlarıpuzzle/platform oyunlarını takip ediyor. Ayrıca kadınkullanıcıların %19’u mobil cihazlarında günde 4-6 saat vakitgeçiriyor.
Kadın, erkek fark etmeksizin hepimiz için belki de en büyükvazgeçilmezimiz haline gelen online alışveriş datalarınabaktığımızda, Türkiye’de kadınlar online olarak %35 ile kıyafetsatın alıyor. Bunu sırasıyla %29 ile şampuan, %26 ile ayakkabı, %24 ile temizlik ürünleri ve %22 ile kitap takip ediyor.
Ülkemiz; kadın milli takımlarının gösterdiği muhteşembaşarılarla adından söz ettirirken, Türkiye’de kadın mobilkullanıcıların %46’sı yüzme, %33’ü voleybol, %30’u ise bisikletsporu ile ilgilendiklerini bildiriyor. Mobil kullanıcı kadınlarınkişisel ilgi alanlarına baktığımızda ise %75 ile yemek pişirmekilk sırada yer alırken, %70 ile müzik, %67 ile yemek/içmek, %66 ile sinema ve %65 ile kişisel bakım takip ediyor.
Araştırmaya ek AdColony EMEA ve LATAM’dan sorumluPazarlama Müdürü Melisa Matlum yaptığı açıklamada; “AdColony olarak kişilerin yeni beceriler edinmeleri, kariyerlerini ilerletmeleri ve sonuna kadar başarıya ulaşmalarıiçin eşit fırsatlar sağlanması toplumsal cinsiyet eşitliğineulaşılması için en büyük inancımız. Kadınların sosyal, ekonomik ve kültürel başarıları ve katkılarının kutlandığı buönemli günde aynı zamanda cinsiyet eşitliğini korumak ve hızlandırmak bizim için çok önemli. İstanbul ofisimizde %56 kadın çalışan oranıyla, ileriki süreçlerde de şirket kültürümüzünve kimliğimizin en büyük temellerinden biri olan eşitliği gözönünde bulundurarak yolumuza devam edeceğiz. Dedi.