İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5860 %0.28
36,7251 %0.65
3.851.826 %3.117
3.095,95 0,46
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Türkiye’nin E-Ticaret Günleri Cuma ve Salı

Türkiye’nin E-Ticaret Günleri Cuma ve Salı

Türkiye’de online alışverişin en fazla cuma ve salı günleri yapıldığı, en düşük cironun ise cumartesi günleri gerçekleştiği belirlendi.

Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerinden yaptığı araştırmaya göre, geçen yıl gerçekleşen 381,5 milyar TL’lik toplam e-ticaret satışlarının 63 milyar 437milyon lirası cuma günleri yapıldı. Cuma gününü 61 milyar 531 milyon liralık cironun gerçekleştiği salı günü takip etti.

EN DÜŞÜK CİRO CUMARTESİ GÜNLERİ

Pazartesi, 58 milyar 12 milyon lira ile e-ticarette satışların en yoğun olduğu 3. gün olurken; çarşamba günleri 56 milyar 869 milyon, perşembe günleri ise 54 milyar 202 milyon liralık satış hacmi oluştu.

E-ticarette satışların en düşük olduğu gün 34 milyar 771 milyonluk ciroyla cumartesi olurken, bir diğer hafta sonu günü olan pazar ise dijital pazarlarda 52 milyar 678 milyon liralık satış gerçekleşti. 

GÜNLİK SİPARİŞ ADEDİ 10 MİLYONA YAKLAŞTI

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, cuma alışverişlerinin hafta sonu tatiline, pazartesi ve salı günlerinin ise hafta içi günlük ihtiyaçların karşılanmasına yönelik yapıldığına dikkati çekerek, şunları söyledi:

“Geçen yıl sipariş adetleri de yüzde 46 artışla 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. Günlük sipariş adeti neredeyse 10 milyona yaklaştı. E-ticaretteki bu gelişme kargo, kurye şirketlerinin inanılmaz oranda büyümesine yol açtı, istihdama büyük katkı sağladı. Ayrıca, son aylarda fiyatların aşırı yükselmesinden dolayı en uygun fiyatlı ürüne ulaşma isteği daha da önem kazandı. Saatlerce çarşı, pazar gezmektense internette arama yapılarak birkaç dakikada en ucuz ürüne ulaşmak mümkün. İnsanlar bu avantajından dolayı e-ticareti sevdi. Ayrıca kupon kodu dağıtan, Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça nakit para kazandıran siteler ilgi odağı oldu. Bu nedenle e-ticaretteki artış katlanarak sürecektir. Bankalararası Kart Merkezi’nin ilk çeyrek rakamları 2022’de de e-ticaretin rekor düzeyde büyüyeceğinin sinyallerini veriyor.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *