İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5014 %0.06
36,6793 %0.24
3.533.750 %2.973
3.076,93 0,08
Ara
MUHALIF GAZETECILIK ARAŞTIRMA Uçaklar neden Tibet’in üzerinde uçmuyor?

Uçaklar neden Tibet’in üzerinde uçmuyor?

Uçaklar neden Tibet’in üzerinde uçmuyor? Bu sorunun cevabını araştırdık...

Dünyanın bazı bölgeleri var ki, rotayı uzatmak pahasına, oralardan neredeyse hiç uçak geçmiyor. İşte böyle coğrafyalardan bir tanesi, Çin’in Tibet bölgesi. Flight Radar 24 adlı web sitesinden aldığımız görüntüde, Tibet hava sahasında neredeyse hiç bir uçağın bulunmadığı görülüyor.

Uçaklar neden Tibet’in üzerinde uçmuyor?

Bu sorunun cevabı aslında, Tibet için kullanılan “Dünyanın Çatısı” benzetmesinde bulunuyor.

Tibet, deniz seviyesinden yüksekliği ortalama 5.000 metreyi bulan ve içerisinde dünyanın en yüksek yeri olan Everest Tepesi’ni barındıran bir coğrafya.Bildiğimiz üzere modern yolcu uçaklarının kabinleri basınçlandırılmış durumda. Kabin basınçlandırma sisteminde yaşanması muhtemel bir arıza durumunda, yolcuların rahat bir biçimde nefes alıp vermesini sağlamak amacıyla ilk olarak oksijen maskeleri devreye girer. Ancak oksijen sisteminin kapasitesi ancak 15–20 dakikalık bir süre için yeterlidir. Bu yüzden, kabin basınçlandırma sisteminde bir arıza meydana geldiğinde pilotlar, uçağı, 10.000 feet (3.000 metre) irtifaya çekmek zorundadırlar.

Yukarıda da belirttiğimiz üzere, Tibet bölgesinin çoğu yerinde yükseklik, bu seviyenin çok daha üzerindedir. Dolayısıyla bu bölgede, acil bir durum anında, uçakların güvenli bir biçimde alçalabilecekleri bir ortam bulunmamaktadır.

Kabin basıncı konusunun yanı sıra, Tibet bölgesinin, özellikle çift motorlu uçakları ilgilendiren bir kısıtlayıcı yönü daha var.Bir motor arızası halinde, tek motorun gücüyle uçaklar, aynı irtifayı tutturmakta güçlük yaşayabilir.Bu gibi acil durumlarda, bir miktar alçalmak gerekebilir. Yüksek dağ sıralarından oluşan bölgeler, risk oluşturabilir.

Neticede dünyanın bu bölgesinde uçaklar, haritamızda da görüldüğü üzere, adeta Tibet’in kenarından dolaşarak, varacakları yere doğru uçarlar.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *