İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,9901 %0.11
37,3850 %-0.02
97.865,63 %-3.7
3.286,88 0,02
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ 5G sinyalleri, Boeing 737 uçaklar için önemli bir tehdit olabilir

5G sinyalleri, Boeing 737 uçaklar için önemli bir tehdit olabilir

ABD Federal Havacılık İdaresi, Boeing 737'lerin 5G sinyallerinden kötü bir şekilde etkilenebileceğini açıkladı ve alınacak önlemleri duyurdu.

Okunma Süresi: 1 dk

ABD genelinde C-bant 5G'nin kullanıma sunulmasının ardından, Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing 737 uçakları için yeni bir Uçuşa Elverişlilik Yönergesi (AD) yayınladı. Bu yönergede, C-bant 5G iletimlerinin, Boeing 737'lerin iniş operasyonlarını potansiyel olarak engelleyebileceği konusunda uyarılar bulunuyor. Ancak uyarı, şu an için çok az sayıda havaalanı için geçerli. C-bant 5G'nin henüz konuşlandırılmadığı havalimanlarındaki inişler ve FAA'nın uçak radyo altimetrelerinin "5G C-bandı ortamında güvenli ve güvenilir" olduğunu belirlediği havaalanları için geçerli değil.

FAA, etkilenen bir uçağın radyo altimetresinin güvenilmez olduğuna dair Hava Görevleri Bildirimleri (NOTAMS) yayınlamayı planlıyor. Daha önce ajans, pilotların iniş sırasında altimetre kontrolü kullanmasını gerektiren düşük görüşlü yaklaşımlara sahip toplam 87 havalimanı belirlemişti.

FAA'nın uyarısının nedeni, Boeing'in 737 uçağında bulunan sistemlerin birçoğunun düzgün çalışması için radyo altimetresinin kullanılması ve altimetrenin 5G sinyallerinden etkilenme potansiyelinin olması. Bunlara otomatik hızlanma, yere yakınlık uyarısı, itme ters çeviricileri ve Trafik Çarpışma Önleme Sistemi dahil.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *