İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4675 %-0.04
36,6128 %0.06
3.513.390 %2.089
3.055,25 0,06
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Çin tanıttı: Saatte 600 kilometre hıza ulaşıyor

Çin tanıttı: Saatte 600 kilometre hıza ulaşıyor

Hızlı tren teknolojisini son yıllarda ilerleten Çin'de saatte 600 kilometre hızla giden yeni bir maglev treni tanıtıldı.

Euronews'in haberine göre; Çin devlet medyasının verdiği habere göre, elektro manyetik sistemle çalışan ve bu sebeple demir raylara sürtmeyerek havada giden tren, ülkenin başkenti Pekin'in doğusundaki kıyı şehir Çindao'da (Qingdao) üretilecek.

Resmi olarak hizmete girdiği taktirde, kara üzerinde giden "dünyanın en hızlı toplu taşıma aracı" olacak olan maglev treni, Çin'in en büyük kenti Şangay ile ülkenin orta kesimlerinde bulunan Chengdu eyaleti arasındaki yaklaşık 2000 kilometrelik mesafeyi 3.5 saate düşürmeyi hedefliyor.

Maglev treni, Pekin ile Şangay arası yaklaşık 1000 kilometrelik mesafede kullanıldığı taktirde normalde 6 saat süren hızlı tren seferleri de 2.5 saate düşmüş olacak.

Maglev trenleri Çin'in en büyük kenti Şangay'da şehir merkezi ile Pudong Uluslararası Havaalanı arasında kısa bir mesafede yaklaşık 20 seneyi aşkın bir süredir kullanılıyor. Bu seferler sayesinde havaalanı ve kent merkezi arası yolculuk yalnızca 4-5 dakika sürüyor.

TREN YOLU MALİYETİ ÇOK YÜKSEK

Çin, daha önce de yüksek hızlı maglev treni modellerini tanıtmıştı ancak ülkede şehirlerarası yolculuklarda bu tarzda hıza ulaşabilen toplu taşıma araçları kullanılmıyor.

Çin'in yanı sıra dünyada Japonya, Almanya ve Fransa'da da yüksek hızlı trenler sıklıkla kullanılıyor. Maglev tren teknolojisinde araç maliyeti makul bir seviyede olsa da, özel mıknatıslı ray sistemlerinin maliyeti oldukça yüksek ve normal tren sistemleriyle rekabet edemediği için altyapı çalışmaları da buna binaen oldukça yavaş.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *