İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4913 %0.03
36,5768 %-0.04
3.445.656 %1.105
3.064,15 0,35
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Dünyanın ilk elektrikli kargo gemisi!

Dünyanın ilk elektrikli kargo gemisi!

Elektrikli otomobiller artık içten yanmalı otomobillerin yerini alsa da bir yandan Yara Birkeland ile yeni bir akım doğuyor.

Elektrikli otomobiller artık içten yanmalı motorla çalışan otomobillerin yerini alsa da gemiler hala eski usulle çalışıyor. 2017 yılında elektrikli kargo gemilerinin öncüsü olması için Yara International adında bir şirket çalışmalara başladı. O zamandan beri geliştirilen dünyanın ilk elektrikli kargo gemisi Yara Birkeland için sefer başladı.
İlk elektrikli kargo gemisi Yara Birkeland ilk seferinde
Geminin üreticisi olan Yara International, 1905’de Avrupa’da açlıkla mücadele için kuruldu. Norveç merkezli şirketin coğrafi konumundan ötürü denizcilik faaliyetleri hep ön planda oldu. Şirketin son büyük adımı 2017 yılında gemilerin doğaya yakıtlarından ötürü verdiği zararı sıfırlamak için elektrikli gemi projesine başlamasıydı. Nihayet proje meyvesini verdi ve gemi, yolculuğuna başladı.
Test sürüşü niteliğindeki bu sefer, aynı zamanda daha büyük amaçların öncülü niteliğinde. Bundan sonraki aşama geminin mürettebatsız, yani otonom şekilde sefer gerçekleştirmesi. Böylece kaynak tüketimi çok aza indirilmiş olacak ve geminin yakıtı elektrik olacağı için çevreye çok daha az zarar verilecek.

Gemi için hala devam eden test sürüşü de mürettebatsız gerçekleştirilse de gemi üç kontrol merkezi tarafından yakından takip ediliyor. Böylece olası kazaların önüne anında geçilebiliyor. Bundan sonraki aşamada gemi mürettebat desteği olmadan yolunu kendi çizecek ve hedefine kendisi ulaşacak.

Gemi iki adet 900kW Azipull bölmesine ve iki adet de 700kW tünel iticisine sahip. Tüm bu donanım ile birlikte saate yaklaşık 25km/s maksimum hıza çıkılabiliyor.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *