İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4358 %0
36,6421 %-0.01
3.549.201 %0.497
3.091,64 -0,06
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Düşük internet hızına 'ayıplı hizmet' kararı

Düşük internet hızına 'ayıplı hizmet' kararı

 

İnterneti düşük hızda sağlanan abone, paketini iptal ettirerek cayma bedeli ödedi. Bilirkişi, internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiğini belirtince mahkeme, bedelin iadesine karar verdi.

İnternet hızı taahhüt edilenin altında olduğu halde internet aboneliğini iptal ettirdiği için cayma bedeli ödeyen Onur Kızılçay, internet sağlayıcısına dava açtı. 28 yaşındaki Kızılçay, ödediği bin 200 lira cayma bedelini geri alacak.

Konya'da gerçekleşen olayda, pazarlamacılık yapan Onur Kızılçay, 6 Eylül 2019'da aylık 90 lira ödeyerek internet sağlayıcı firmaya abone oldu. Ancak Kızılçay, interneti taahhüt edilen hızdan düşük olunca defalarca müşteri hizmetlerini aradı. Çözüm bulamayan Kızılçay, aylık ödeme bedelini 150 liraya kadar çıkararak internet hızını da yükseltti. Yine aynı durumla karşılaşan Kızılçay, 1 Kasım 2020'de aboneliğini iptal ettirmek için bin 200 lira cayma bedeli ödedi. Avukatı aracılığıyla 14 Ekim 2020'de Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran Kızılçay, verdiği hukuk mücadelesini kazandı.

Bilirkişinin hazırladığı raporda internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiği belirtilince mahkeme, mağdurun ödediği cayma bedelinin iadesine hükmetti.

'BU DURUM KANUNİLEŞTİ'

Onur Kızılçay'ın avukatı Emre Akman, internet sağlayıcısı vatandaşa vaat ettiği unsurları yerine getirmiyorsa, müşterinin bu durumu kanıtlayarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurması gerektiğini belirtti. Akman, “Tüketici Kamu Heyeti kararına ilişkin bir icra takibi vardı. Bununla alakalı firma bize bir iptal davası açtı. Bu icra takibinin durdurulması için. Çünkü kendilerinin bize söylediği cayma bedelinin yansıtılabileceği, sözleşmede taahhüt edilen hızın örnek veriyorum 16 megabit değil de 16 megabite kadar olduğu söylenerek, aslında kullanıcıyı aldattıklarını ikrar etmiş oldular. Bizim davamız sonuçlandı. Örneğin 16 megabit bir internet alıyorsun, bunun en az yüzde 75’ini internet sağlayıcı vermek zorunda. Eğer veremiyorsa bizim bu gerekçeli kararımızda olduğu gibi, artık Türkiye Cumhuriyeti’nin her vatandaşı internet sağlayıcısını hiçbir cayma bedeli ödemeksizin iptal ettirebilecekler. Bunun geçtiğimiz günlerde Resmî Gazetede yayımlanmış olması artık bu durumun kanunileşmiş olduğunu gösterir” dedi.

Bilirkişi raporunda ‘Eğer bir internet sağlayıcısı size gerekli unsurları vermiyorsa, söylemiyorsa ve internet hızını sağlamıyorsa gerektiği gibi bu bir ayıplı hizmettir’ denildiğini hatırlatan Akman, “Büyük internet sağlayıcı firmaları bu konuda bizi etkisi altına almıştı. Çıkan gerekçeli kararımızda 'ayıplı hizmet' olduğuna mahkeme karar verdi” diye konuştu. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *