İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4690 %-0.06
36,5214 %-0.22
3.518.876 %3.201
3.069,86 0,54
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Erkeklerin kadınlardan daha çok internette vakit geçirdikleri bilinirdi! Araştırma öyle olmadığını gözler önüne serdi

Erkeklerin kadınlardan daha çok internette vakit geçirdikleri bilinirdi! Araştırma öyle olmadığını gözler önüne serdi

Gemius firması tarafından paylaşılan 2021 yılına ait veriler, kadınların internette erkeklerden daha fazla zaman harcadığını gösterdi. Rapor, kadınların internet kullanımları hakkında önemli bilgilere yer verdi.

Uluslararası araştırma ve teknoloji kuruluşu olan Gemius, Türkiye’deki internet kullanıcılarına ilişkin 2021 yılını kapsayan önemli veriler yayımladı. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü haftasında kadın odaklı verilere yer veren rapor, Türkiye’deki kadın kullanıcılara ilişkin de önemli detaylara yer verdi.

Gemius Audience’ın verilerine göre 2021 yılında internet kullanan her 100 kullanıcıdan 47’sini kadınlar oluşturdu. Erkekler, kadınlara göre internete daha fazla erişim sağlamış olsa da internette geçirilen sürede durum aynı olmadı. Erkekler, yıl boyunca internette ortalama 225 saat geçirirken kadınlar, ortalama 232 saat geçirdi.

İnternete erişen kadınların büyük çoğunluğu ortaokul ve üstü eğitime sahip

Kadınlar özelinde paylaşılan veriler, internet kullanıcısı olan kadınların eğitim durumları ve yaş aralıkları hakkında da bilgiler sundu. Buna göre, internete erişim sağlayan kadınların %66’sı ortaokul ve üstü eğitime sahipti. İnternete en fazla erişim sağlayan kadınlarsa 25-44 yaş aralığındaki kadınlardı.

Kadınların internette en fazla ilgi gösterdiği kategoriler:

Kadınların internette en çok ilgi gösterdiği kategorilerse kozmetik, yaşam, haber, oyun, haritalar, e-ticaret, eğitim, bilgi, kamu, müzik, sosyal ağlar, kurumsal, turizm, iş-finans ve video/TV kategorileri oldu. Anne ve çocuk hedefleme grubu yoğunluğundaysa listeye telekomünikasyon, otomotiv, kültür-eğlence, e-posta, teknoloji, bilgi, ilan ve portal kategorileri eklendi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *