İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4573 %-0.07
36,4748 %-0.32
3.508.266 %3.257
3.061,67 0,27
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Facebook'ta skandallar son bulmuyor

Facebook'ta skandallar son bulmuyor

Global Witness adlı sivil toplum kuruluşu, Facebook'un iş ilanlarını görecek kişileri seçme konusunda cinsiyet ayrımcılığı yaptığını açıkladı. Kuruluş, bu durumu Facebook'a iş ilanı açma talebinde bulunarak ve ilanın gösterilmesi gereken kitleyi belirleyerek ortaya çıkardı.

Birçoğumuzun bildiği üzere artık reklamlar başta olmak üzere sosyal medyada ve İnternet'te karşımıza çıkarılan içeriklerin neredeyse hepsi kişiye özel olarak planlanmakta. Bu konunun en güncel örneklerinden birine, kullanıcı verilerinin güvenliği ve gizliliği konusunda ciddi tartışmaların hedefi olan Facebook'ta şahit olundu.

Uluslararası sivil toplum kuruluşu Global Witness, Facebook'un iş ilanlarını görecek kişileri seçme konusunda cinsiyet ayrımcılığı yaptığını açıkladı. Kuruluş, bu algoritmayı gözlemlemek için Facebook'a iki iş ilanı açma talebinde bulunduklarını ve bunların kadınlara ve 55 yaş üzerindekilere gösterilmemesini talep ettiklerini belirtti.

İlanlar meslek türlerine göre de yönlendiriliyor:


Facebook'un, bu gruplara karşı ayrımcılık yapmayacağını söylemesine rağmen ilanları onayladığı ifade edilirken başka bir ilan başvurusunda ise Facebook'un teknik eleman ve pilot ilanlarını çoğunlukla erkeklere; hemşire ve psikolog ilanlarını ise kadınlara gösterdiği belirtildi.

Denemeyi gerçekleştiren STK Global Witness çalışanı Naomi Hirst, "Bu, reklamların ve ilanların kime gösterileceğine karar vermenin tamamen Facebook'un algoritmasına bağlı olduğu anlamına geliyor. Bu uygulama işe alım süreçlerinde hâlihazırda var olan cinsiyet kalıplarını ve önyargıları daha da güçlendiriyor." dedi.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *