İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4573 %-0.07
36,4748 %-0.32
3.508.266 %3.257
3.061,67 0,27
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Facebook’tan "oku haberi" devri bitiyor!

Facebook’tan "oku haberi" devri bitiyor!

Dünyanın en köklü gazetecilik kurumlarından Nieman Gazetecilik Vakfı, Facebook'un son dönemde medya ve haberciliğe karşı olumsuz bakışını gözler önüne seren kapsamlı bir analiz hazırladı.

1938 yılında Harvard Üniversitesi bünyesinde kurulan ve dünyanın en saygın gazetecilik kurumlarından biri olan Nieman Gazetecilik Vakfı, son dönemde medyayı baltalamaya ve habercilerin emeğini kullanmaya çalışan Facebook ile ilgili kapsamlı bir analiz hazırladı.

Joshua Benton imzalı analizde, “Facebook, gazeteciliği devirmek isterken, kullanıcıları da aynı şeyi yapıyor” başlığı atıldı. Analizde, “Facebook’un son yıllarda haber işine ‘keşke hiç girmeseydik’ dediği çok açık. Elbette haber akışında bazı linklerin tıklanması güzel bir şey ama çok insan o linklere tıklamıyor. Haber akışındaki postların sadece yüzde 12.9’una tıklanıyor. Büyük bir kısmı spor ve eğlence haberleri olan linklerin ise oranı yaklaşık yüzde 4 seviyelerinde” yorumu yapıldı.

“FACEBOOK’TA DÜŞÜŞ SÜRÜYOR”

Sözcü’de yer alan habere göre; Facebook’un platform üzerinde, sahte haber, yabancı ülke propagandası, Koronavirüs yalanları, Nazi mesajları ve siyasi tartışmalarla da uğraştığını hatırlatan uzmanlar, Facebook’un en iyi içeriklerin yanı sıra en kötü içeriklere de ev sahipliği yaptığını hatırlattı.

Makalede Pew Araştırma Merkezi’nin son sonuçlarına yer veren analizde ABD’de son dönemde sosyal medya üzerinden tüketilen haber içeriklerinde bir düşüş olduğu görülüyor. 2020’den beri birçok sosyal medya platformunda haber içeriklerine ilginin düştüğü görülürken özellikle Facebook ve TikTok’ta bu oranın çok daha düşük olduğu kaydedildi.

Facebook’tan haber okuyanlar bir yılda yüzde 7 düşerek yüzde 47 seviyesine gelirken haber için en çok kullanılan platformun Twitter olduğu belirtildi. Facebook’un kitlesinin daha büyük olduğunun hatırlatıldığı makalede ise, “Facebook’un kullanıcıları daha fazla olduğu için son bir yıl içerisinde Facebook diğer platformlara göre çok daha fazla kullanıcı kaybetti. Facebook kullanıcıları, Twitter ve Reddit’teki gibi haber odaklı içeriklerle ilgilenmiyorlar” yorumu yapıldı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *