İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Heyecanla Beklenen Olimpiyat Oyunları, Mobil Kullanımı Nasıl Etkileyecek?

Heyecanla Beklenen Olimpiyat Oyunları, Mobil Kullanımı Nasıl Etkileyecek?

Geçtiğimiz yıl yapılması planlanan ancak tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi nedeniyle bu yaza ertelenen 2020 Yaz Olimpiyatlarını tüm dünya heyecanla bekliyor.

Geçtiğimiz sene Avrupa futbol şampiyonasının ve Olimpiyatların ertelenmesi, sadece spor severleri değil birçok kişiyi üzmüşken, 2021 yazı tüm spor severler için heyecan verici bir şekilde devam ediyor. Özellikle Olimpiyatlarda tüm dünya, taGeçtiğimiz sene Avrupa futbol şampiyonasının ve Olimpiyatların ertelenmesi, sadece spor severleri değil birçok kişiyi üzmüşken, 2021 yazı tüm spor severler için heyecan verici bir şekilde devam ediyor. Özellikle Olimpiyatlarda tüm dünya, takımları ve atletleri nefesini tutup izlerken; markalar da hedef kitlelerine ulaşmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.kımları ve atletleri nefesini tutup izlerken; markalar da hedef kitlelerine ulaşmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.

Yaz Olimpiyatları döneminde alışveriş yaklaşımlarına baktığımızda, spor etkinliklerinin spor ürünlerinin alışverişini de arttırdığını ortaya çıkarıyor. Katılımcıların %55’i bu dönemde spor ayakkabı alacağını belirtirken, %38’i spor giyim alışverişi yapacağını belirtiyor. Markaların kullanıcılarının dikkatini mobil cihazlarda yakalaması için, hedef kitlesinin marka ile etkileşime geçmesini sağlaması da çok önemli. Ankete katılanların %51’i Yaz Olimpiyatları sırasında mobil cihazlarında gördükleri reklamlarla etkileşime geçeceklerini ve tekrar izleyeceklerini belirtiyor.

Uygulamalar özelinde ise, katılımcıların %43’ü herhangi bir spor dalı ile ilgili etkinlikleri izlerken en çok haber uygulamalarında vakit geçirdiğini belirtirken, %38’i mobil oyun uygulamalarında, %28’i ise iletişim/mesajlaşma uygulamalarında daha sık vakit geçirdiğini söylüyor.

Mobil oyunların gücü spor etkinlikleri döneminde bir kez daha ortaya çıkıyor. İzleyenlerin %54’ü herhangi bir spor dalıyla ilgili etkinlikleri izledikten sonra her zamankinden daha fazla spor türünde mobil oyunları oynadıklarını belirtirken, %68’i oyunları akıllı telefonlarından oynadığını söylüyor.

Türkiye’deki izleyicilerin heyecanla beklediği en büyük spor dalı atletizm olarak ona çıkıyor. Katılımcıların %63’ü atletizm yarışlarını izlemeyi planladığını söylerken sırasıyla %56 ile jimnastik ve %52 ile yüzme katılımcıların heyecanla izlemeyi beklediği etkinlikler olarak ön plana çıkıyor. Olimpiyatlara yıllar sonra geri dönen veya ilk kez gerçekleşecek spor etkinliklerinden ise %48 ile sörf Türkiye’deki izleyicilerin en heyecanla beklediği yeni müsabaka oluyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *