Geçtiğimiz sene Avrupa futbol şampiyonasının ve Olimpiyatların ertelenmesi, sadece spor severleri değil birçok kişiyi üzmüşken, 2021 yazı tüm spor severler için heyecan verici bir şekilde devam ediyor. Özellikle Olimpiyatlarda tüm dünya, taGeçtiğimiz sene Avrupa futbol şampiyonasının ve Olimpiyatların ertelenmesi, sadece spor severleri değil birçok kişiyi üzmüşken, 2021 yazı tüm spor severler için heyecan verici bir şekilde devam ediyor. Özellikle Olimpiyatlarda tüm dünya, takımları ve atletleri nefesini tutup izlerken; markalar da hedef kitlelerine ulaşmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.kımları ve atletleri nefesini tutup izlerken; markalar da hedef kitlelerine ulaşmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.
Yaz Olimpiyatları döneminde alışveriş yaklaşımlarına baktığımızda, spor etkinliklerinin spor ürünlerinin alışverişini de arttırdığını ortaya çıkarıyor. Katılımcıların %55’i bu dönemde spor ayakkabı alacağını belirtirken, %38’i spor giyim alışverişi yapacağını belirtiyor. Markaların kullanıcılarının dikkatini mobil cihazlarda yakalaması için, hedef kitlesinin marka ile etkileşime geçmesini sağlaması da çok önemli. Ankete katılanların %51’i Yaz Olimpiyatları sırasında mobil cihazlarında gördükleri reklamlarla etkileşime geçeceklerini ve tekrar izleyeceklerini belirtiyor.
Uygulamalar özelinde ise, katılımcıların %43’ü herhangi bir spor dalı ile ilgili etkinlikleri izlerken en çok haber uygulamalarında vakit geçirdiğini belirtirken, %38’i mobil oyun uygulamalarında, %28’i ise iletişim/mesajlaşma uygulamalarında daha sık vakit geçirdiğini söylüyor.
Mobil oyunların gücü spor etkinlikleri döneminde bir kez daha ortaya çıkıyor. İzleyenlerin %54’ü herhangi bir spor dalıyla ilgili etkinlikleri izledikten sonra her zamankinden daha fazla spor türünde mobil oyunları oynadıklarını belirtirken, %68’i oyunları akıllı telefonlarından oynadığını söylüyor.
Türkiye’deki izleyicilerin heyecanla beklediği en büyük spor dalı atletizm olarak ona çıkıyor. Katılımcıların %63’ü atletizm yarışlarını izlemeyi planladığını söylerken sırasıyla %56 ile jimnastik ve %52 ile yüzme katılımcıların heyecanla izlemeyi beklediği etkinlikler olarak ön plana çıkıyor. Olimpiyatlara yıllar sonra geri dönen veya ilk kez gerçekleşecek spor etkinliklerinden ise %48 ile sörf Türkiye’deki izleyicilerin en heyecanla beklediği yeni müsabaka oluyor.