İstanbul
Parçalı az bulutlu
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6878 %0.13
37,4911 %0.7
105.201,07 %1.543
3.178,91 0,75
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Hindistan yapımı 'Koo', dünyanın en büyük ikinci uygulaması haline geldi

Hindistan yapımı 'Koo', dünyanın en büyük ikinci uygulaması haline geldi

Çok sayıda sosyal medya kullanıcısı, Elon Musk'ın satın aldığı Twitter'dan ayrılmaya devam ederken, son dönemin en çok rağbet gören uygulamalarından biri ise, Hindistan yapımı 'Koo' oldu.

Okunma Süresi: 2 dk

Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasının ardından, uygulanması beklenen değişikliklerden memnun olmayan sosyal medya kullanıcılarını çeşitli alternatiflerine yönlendirdi.

Bunlardan en çok öne çıkanı ise, Hindistan merkezli 'Koo' oldu. 2020'de piyasaya sürülen uygulama, Twitter'dan sonra en büyük ikinci sosyal medya uygulaması haline geldi.

İndirme sayısı 50 milyona ulaşan Koo'nun logosunda da Twitter'la benzer bir şekilde kuş var. Ancak Koo'nun kuşu sarı. Öte yandan Koo, kullanıcıların en az 10 dilde iletişim kurmasına izin vermesiyle de öne çıkıyor.

Uygulama hakkında açıklamalarda bulunan Koo'nun kurucuları, uygulamanın Twitter, Gettr, Truth Social, Mastodon ve Parler gibi diğer küresel devlerle rekabet eden tek sosyal medya ağı olduğunu söyledi. Öte yandan, Koo'nun daha fazla dil ekleyeceği ve yeni ülkelere genişleyerek kitlesini artırmaya istekli olduğu belirtildi.

Koo'nun CEO'su ve kurucu ortağı Aprameya Radhakrishna, uygulamayla ilgili olarak şunları söyledi:

"Lansmandan bu yana kullanıcılarımız bize inanıyorlardı. Bize sadece bölgesel dillerde dijital ifadeyi büyütme ve yönlendirme fırsatı vermekle kalmadılar, aynı zamanda platformda anlamlı konuşmalar yaparak bizimle büyüdüler. Bu, sıradan vatandaşın gerçekten güçlenmesi anlamına geliyor. Ürünümüze kullanıcı öncelikli bir ilk zihniyetle yatırım yapmaya devam edeceğiz ve Hindistan ve dünyadaki kullanıcılar için dijital bağımsızlığı daha da artıracağız. Yakın zamana kadar birçok ülkede bulunduk, ancak şimdi daha büyük bir küresel kitleyi platformumuza davet etmekten ve daha sürükleyici bir deneyimin tadını çıkarmaktan mutluluk duyuyoruz."

Mavi yerine sarı tik

Bir diğer kurucu ortak Mayank Bidawatka da, uygulamayla ilgili olarak "Küresel olarak mikroblog ortamında meydana gelen değişiklikler göz önüne alındığında, kanatlarımızı temel hakların yargılandığı ülkelere çırpmak istiyoruz. İnternetteki bu tür temel araçların bir bedeli olmaması gerektiğine gerektiğine inanıyoruz. Koo her zaman her vatandaş için basit bir kendini doğrulama aracı olan Sarı Tik uygulamasını uyguladı ve bunu yapmaya devam edeceğiz. Daha büyük bir küresel kitleyi Hint yapımı bu ürüne gururla davet etmekten ötürü çok heyecanlıyız" ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *