İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4835 %0.01
36,5870 %-0.01
3.432.602 %0.06
3.066,55 0,43
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Meta, ünlülerin sahte reklamlarını tespit etmek için yeni yüz tanıma teknolojisi geliştiriyor

Meta, ünlülerin sahte reklamlarını tespit etmek için yeni yüz tanıma teknolojisi geliştiriyor

Meta, Facebook ve Instagram platformlarında ünlülerin fotoğraflarının kullanıldığı sahte reklamları tespit etmek amacıyla yeni bir yüz tanıma teknolojisi geliştirdiğini duyurdu. Kullanıcıların isteğine bağlı olarak kullanabileceği bu teknoloji, sahte reklamlara karşı koruma sağlamayı hedefliyor.

Facebook ve Instagram’ın sahibi Meta, ünlülerin fotoğraflarının kullanıldığı sahte reklamları tespit etmek için geliştirdiği yeni yüz tanıma teknolojisi üzerine çalıştığını açıkladı. Meta, bu teknolojinin kullanımının isteğe bağlı olacağını vurgulayarak, kullanıcıların gizliliklerinin korunacağına dair güvence verdi.

Açıklamaya göre, ünlülerin profilleri üzerinden gerçekleştirilen testler, sahte reklamlardaki yüzlerin tespit edilmesine yönelik olacak. AA‘nın haberine göre, kullanıcıların bu teknolojiye katılabilmesi için Facebook ve Instagram’da bir hesabının bulunması ve yüzlerinin göründüğü bir video yüklemesi gerekecek. Bu veriler, şüpheli reklamlardaki yüzlerle karşılaştırılacak.

Meta, geliştirdikleri bu teknolojinin amacı doğrultusunda, eğer ünlülerin fotoğraf veya videosunun kullanıldığı bir reklamın sahte olduğu tespit edilirse, o reklamın engellenebileceğini belirtti. Ayrıca kullanıcılar, diledikleri zaman bu teknolojiyi kullanmayı bırakabileceklerini de açıkladı.

Geçmişteki Yüz Tanıma Sistemleri

Meta, daha önce de yüz tanıma teknolojisi üzerinde çalışmalar yapmıştı ancak 2021 yılının Kasım ayında toplumsal endişeler nedeniyle yüz tanıma sistemini kapatma kararı almıştı. Bu süreçte, bir milyardan fazla kullanıcının yüz tarama verilerinin silineceği duyurulmuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *