İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4664 %-0.05
36,5309 %-0.19
3.521.816 %2.28
3.072,14 0,61
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Mobilize Solo; Renault’nun yeni girişiminden ilginç ulaşım çözümü

Mobilize Solo; Renault’nun yeni girişiminden ilginç ulaşım çözümü

Seri üretime geçişiyle ilgili şimdilik bir planlama olmayan Mobilize Solo, şehir içi ulaşımı için farklı bir alternatif olabilir.

Renault çatısı altında yeni nesil ulaşım çözümleri sunmak için hayata geçirilen Mobilize, ilk duyurularının üzerinden geçen 1,5 yıllık zaman diliminin ardından yeni çalışmalarını tanıtıyor. EZ-1 konseptini Duo ve Bento adıyla sokaklara çıkarmaya hazırlanan girişiminin ilgi çekici hamlelerinden birisi de Solo olacak. Şimdilik sadece konsept bir proje olarak tanıtılan Mobilize Solo, şehir içi kısa mesafe ulaşımlarına farklı bir yaklaşım getiriyor. Renault’nun Hindistan operasyonu tarafından tasarlanan modellerde direksiyon yerine bir kontrol çubuğu konumlandırılması da en az dış bölüm kadar dikkat çekiyor.

Mobilize Solo taşınabilir batarya paketiyle dikkat çekiyor

Ebatsal olarak 1,37 metre uzunluk, 0,90 metre genişlik ve 1,75 metre yükseklik değerlerine sahip olan Solo, üç tekerlekli bir ulaşım çözümü olacak. Maksimum sürat limiti 25 km/s olan modeli kullanmak için herhangi bir ehliyet zorunluluğu olmayacak. Bu da şehir içerisinde elektrikli scooter modelleriyle aynı klasmanda değerlendirilebileceği anlamına geliyor. Mobilize ekibi, Solo’yu kapalı yapısından ötürü scoooterlara göre çok daha güvenli bir araç olarak lanse ediyor. Üretim sürecinde yüzde 50 oranında geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanıldığı Solo, herhangi bir kaza durumunda veya ömrünü tamamladığında yüzde 95 oranında geri dönüştürülebiliyor. Menzil tarafında şimdilik herhangi bir verisi paylaşılmayan modelin, bataryasının taşınabilir yapıda olması önemli. Kullanıcılar bu sayede bataryayı söküp istedikleri yerde şarj edebilecek. Kokpit bölümü suya dayanıklı olarak tasarlanan Solo’nun önümüzdeki süreçte bir pay sahibi olup olmayacağını zaman gösterecek.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *