Sosyal medya platformu Clubhouse dijital platformları takip edenlerin “yeni gözdesi” olarak; siyasetten spora, magazinden yatırıma çeşitli konuların tartışıldığı popüler bir alana dönüştü. Şu an yalnızca iOS kullanıcılarının indirebildiği, davet aracılığıyla üye olunabilen sesli sohbet uygulaması, dijital yorgunluğun, Twitter’daki yankı odalarının ve pandemi kaynaklı içe kapanmanın tartışıldığı bu dönemde, farklı bir sosyal medya platformu olarak tartışmaların odağı oldu.
T24'ten Melis Karaca'nın haberine göre, Clubhouse, Koronavirüs salgınıyla geçen yıl içinde insanların sosyal kısıtlılığı telafi edecek yöntemlere başvurduğu Mart 2020’de, Twitter’ın “sesli versiyonu” olarak piyasaya girdi. Davetle üye olan ya da bekleme listesine giren kullanıcılar, sektör sohbetleri, güzellik, sağlık, politika, popüler kültür gibi alanlardaki odalarda tanımadıkları kişilerle sohbet edebiliyor.
Clubhouse’un Türkiye’deki serüveni ise, bir hafta önce Twitter üzerinden uygulamadan bahsedilmesiyle başladı. Uygulamanın ilk günü, pek çok kullanıcı için bu yepyeni sosyal mecranın keşfiyle geçerken kısa süre içinde özellikle pazarlama, dijital dünya, yatırım gibi alanlarda sohbet odaları açılmaya başladı. Bir hafta içinde kulaktan kulağa, “tweet’ten tweet’e” yayılan Clubhouse, kullanıcı yelpazesini ünlü isimlerden siyasetçilere kadar genişletti.
Pandeminin başlangıcından bu yana sosyal medyanın popüler isimleri hâline gelen, Instagram hesaplarında canlı yayınlar yapan ünlü isimler Clubhouse sohbet odalarında toplanmaya başlarken uygulamanın ilk siyasetçileri CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu ve Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu oldu.
Uygulama popülerleşip sohbet odaları çeşitlenirken pazartesi günü Boğaziçi Üniversitesi öğrencilerinin kampüsteki eylemine yönelik polis müdahalesi, Clubhouse Türkiye’ye yeni bir ivme kazandırdı. Eylemin gerçekleştiği alandan canlı aktarım yapanların başlattığı sohbet odası, sahadan canlı bilgi almak isteyen avukat, gazeteci, sanatçı ve binlerce vatandaşla doldu. Çarşamba günü açılan “Boğaziçi Direniyor” grubunda Clubhouse’un bir oda için belirlediği 5 bin 500 kişilik dinleyici sınırı doldu.