İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4690 %-0.06
36,5214 %-0.22
3.518.876 %3.201
3.069,86 0,54
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Turkcell Global Bilgi çalışanları kendi robotunu üretiyor

Turkcell Global Bilgi çalışanları kendi robotunu üretiyor

Dijitalleşmenin giderek öne çıktığı çağrı merkezi sektöründe teknolojiye yatırım yapan Turkcell Global Bilgi’de, insan kaynaklarından finansa kadar her çalışan ihtiyaca göre kendi robotunu tasarlıyor.

Turkcel Global Bilgi’de insan kaynaklarından finansa her çalışan ihtiyacına göre kendi robotunu tasarlıyor. Turkcell Global Bilgi, her geçen gün dijitalleşen çağrı merkezi sektöründe teknolojiye yatırım yapıyor. Şirketin Ar-Ge merkezinde geliştirilen yeni robotik süreç otomasyonu (RPA) ürünüyle her bölüm kendi robotunu tasarlıyor.

Şu an şirkette 500’e yakın robotun, süreçlerin dijital olarak devam etmesinde hizmet verdiği söyleyen Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Çağatay Aynur, “RPA platformumuza yeni yetkinlikler kazandırırken şirket içinde başlattığımız RPA eğitim programı ile bugün insan kaynaklarından bilgi güvenliğine, hizmet operasyonlarından finansa kadar her bölümün kendi robotunu tasarladığı bir yetkinlik seviyesine ulaştık.” dedi.

Gelecekte yapay zeka tabanlı uygulamaların daha fazla yaygınlaşacağı öngörüsünde bulunan Aynur, yeni nesil sesli yanıt sistemlerinin (DIVR) ve robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojilerinin de sektörde işletmelere hem çeviklik hem de katma değer sağlayacak çözümler olacağını ifade etti.

Yenilikçi ve teknoloji tabanlı iş modelleri ile ürün ve hizmet çeşitliliğini artırmayı planladıklarını söyleyen Aynur, hedeflerinin kişiselleştirilmiş deneyimler olduğunu ve bunun için yapay zeka, makine öğrenmesi, robotik süreç otomasyonu, veri analitiği gibi birçok teknolojiden faydalandıklarını belirtti.

“Yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam edeceğiz”
Veri analitiği çalışmalarını şirket geneline yaymak amacıyla hazırladıkları eğitim programı sayesinde veri okuryazarlığını geliştireceklerini dile getiren Aynur, “Bu sayede, yapay zeka, bulut santral, robotik süreç otomasyonu ve veri analitiğine dayanan çözümleri tüm iş süreçlerinde müşterilerimizin hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Kurumsal müşterilerimize dijital çözümler ile desteklenmiş kişisel müşteri deneyimi sunmak yeni dönemde de devam eden ana stratejimiz olacak. İkincisi, dijital kanallara, teknoloji tabanlı hizmetlere ve yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam edeceğiz. Üçüncü stratejimiz ise çalışanlarımız için çevik ve inovatif bir çalışma kültürü yaratma yolunda çalışmalara devam etmek olacak.” diye konuştu.

Müşteri deneyimini kolaylaştırmak için teknoloji geliştirdiklerini ifade eden Aynur, “Geliştirdiğimiz sosyal medya yönetim platformumuz ile müşterilerinin dijital kanallarda markaları hakkında paylaşılan yorumları takip ediyor, beğeni ve şikayet cevaplarını iletebiliyor. Tanımladıkları anahtar kelimelerle sosyal ağlarda istedikleri konuda bilgi toplayabiliyorlar. Bu işlemlerin hepsini mekan ve cihaz bağımsız olarak üstelik tek ekrandan yaparak vakit kazanıyor.” dedi.

10,9 milyar TL çağrı
Salgın koşullarında yüz 100 verilemeyen hizmetlerin çağrı merkezleri ve dijital kanallar üzerinden gerçekleştirilmesiyle sektör, 2020 yılında beklentilerin üzerinde yüzde 46 büyüyerek 10,9 milyar TL’ye ulaştı. Sektörün geçen yıl ise yüzde 35-40 aralığında büyüdüğü tahmin ediliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *