İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7549 %0
37,3001 %-0.61
101.854,42 %2.576
3.176,44 0,81
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ WhatsApp, yerel işletmeleri bulmayı kolaylaştıracak!

WhatsApp, yerel işletmeleri bulmayı kolaylaştıracak!

Dünyanın en çok kullanılan uygulamalarından WhatsApp, yeni bir özellik getiriyor. Hem kullanıcılar hem de işletmeler için çok işlevsel olcak.

Okunma Süresi: 2 dk

Popüler çevrim içi mesajlaşma platformu WhatsApp, kullanıcıları işletmelere daha kolay ulaştıracak yeni bir özelliği test ediyor. Gizlilik sözleşmesindeki güncellemeler nedeniyle kafa karışıklığına yol açan platform, kullanıcıların tepkisiyle karşılaşmıştı. Bunun üzerine platform yetkilileri sözleşmeyi askıya almak zorunda kaldı. Ancak kısa süre sonra gizlilik ihlalleri nedeniyle İrlanda veri koruma düzenleyicisi tarafından para cezasına çarptırıldı. Son olarak Facebook’un sahip olduğu platform, yeni bir özellik ekliyor.

WhatsApp, uygulama içi işletme rehberini test ediyor
Facebook’un mesajlaşma servisi, bugün uygulamada ilk kez işletme aramayı test etmeye başladı. Yeni özellik, platform kullanıcılarının uygulamadaki bir rehber aracılığıyla mağazaları ve servisleri bulmasını sağlayacak. Brezilya, São Paulo‘daki test, Facebook’un servislerinde e-ticareti destekleme yolundaki en son özellik. Facebook’un ticari mesajlaşmadan sorumlu başkan yardımcısı Matt Idema, bir röportajda “Bu, insanların WhatsApp’ta bir ticaret sürecini başlatmasının birincil yolu olabilir.” dedi. Zira WhatsApp, Facebook ve Instagram’dan farklı olarak uygulamasında reklam yayınlamıyor.

Mesajlaşma servisi, küçük firmalar için özel bir uygulama ve daha büyük işletmelerin sistemlerini bağlaması için bir tür yazılım arayüzü sundu. Bu sayede, platformdaki işletme sayısı giderek arttı ve yeni bir gelir elde etmeye başladı. Koronavirüs salgınında çevrim içi satışlar patlamaya devam ediyor. Facebook uygulama içi alışveriş özelliklerini piyasaya sürdü.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, Haziran ayında bu konuda bir demeç verdi. Facebook’un Mağazalar özelliğinin birkaç ülkede WhatsApp’a genişleyeceğini duyurdu. WhatsApp, son yıllarda ürün katalogları ve alışveriş sepetleri gibi alışveriş araçlarını da piyasaya sürdü.

WhatsApp, yeni testin belirli São Paulo bölgelerinde gıda, perakende ve yerel servisler gibi kategorilerdeki binlerce işletmeyi kapsayacağını açıkladı. Idema, özelliği genişletmek için Hindistan ve Endonezya’nın iyi adaylar olduğunu söyledi. Ayrıca Idema, WhatsApp’ın gelecekte uygulama içi reklamlar sunma olasılığını da yalanlamadı.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *