İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4913 %0.03
36,5768 %-0.04
3.445.656 %1.105
3.064,15 0,35
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ X, ödeme sisteminde köklü değişiklik

X, ödeme sisteminde köklü değişiklik

8 Kasım 2024 itibarıyla platform, içerik üreticilerine reklam gelirine dayalı ödeme yapmak yerine, X Premium abonelerinin etkileşimlerine dayalı yeni bir modelle kazanç sunacak.

Bu değişiklikle birlikte içerik oluşturucular, gönderilerinde gösterilen reklamlardan elde edilen gelirin ötesinde, Premium abonelerin etkileşimlerinden doğrudan kazanç sağlayacak. Yeni modelde, içerik oluşturucuların gelirleri, gönderilerinin X Premium kullanıcılarından aldığı etkileşimler (beğeni, yorum, paylaşım gibi) doğrultusunda şekillenecek. Bu, geleneksel reklam geliri modelinden farklı olarak, daha fazla etkileşim alan içeriklerin daha çok kazandıracağı anlamına geliyor.

Önceki Model: Reklam Geliri Paylaşımı

Eskiden, içerik oluşturucular, gönderilerindeki reklamlardan elde edilen gelir üzerinden pay alıyordu. Ancak yeni sistem, reklam gelirine olan bağımlılığı ortadan kaldırarak, doğrudan Premium kullanıcıların etkileşimlerine odaklanıyor. Bu, içerik oluşturucuların performanslarının doğrudan platformun premium kullanıcı tabanıyla ölçüleceği anlamına geliyor.

Yeni ödeme sisteminden faydalanmak isteyen içerik üreticilerinin aşağıdaki kriterleri karşılaması gerekiyor:

X Premium abonesi olarak doğrulanmış bir kullanıcı olmak,
En az 500 takipçiye sahip olmak,
Üç aylık bir dönem boyunca en az 5 milyon gösterim elde etmek.

Yeni modelle birlikte içerik üreticilerinin daha fazla kazanç elde edebileceği öngörülüyor. Sosyal medya devi reklam gelirine bağımlılığı azalttığı için içerik oluşturucuların kazançlarını artırma potansiyeline sahip olduğunu belirtiyor. Ancak ödemelerin ne ölçüde artacağı henüz net değil.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *