İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4835 %0.01
36,5870 %-0.01
3.432.602 %0.06
3.066,55 0,43
Ara
MUHALIF GAZETECILIK BİLİM - TEKNOLOJİ Yavaş yüklenen siteler için Google'dan yeni adım

Yavaş yüklenen siteler için Google'dan yeni adım

Google, yavaş yüklenen web siteler için harekete geçti. Arama motorunda öne çıkmak için sitelerin bazı kriterleri karşılaması gerekiyor.

Web sitelerinin yükleme hızlarını etkileyen birçok neden var. Sitenin tasarımı, sahip olduğu görsellerin boyutu, sunucu taraflı tepkime süreleri ve benzeri etkenler bir internet sitesinin yükleme hızlarını düşürebiliyor. Bu yüzden siteyi tasarlarken en kısa sürede cevap verilebilecek şekilde tasarlanmalı. Ayrıca bir site haritası oluşturmak Google tarafından bir internet sitesinin bulunmasını kolaylaştırır.
HIZLI YÜKLENENLERİN ALTINA İTECEK
Google arama motoru yavaş yüklenen web sitelerini daha hızlı yüklenen web sitelerin altına iterek cezalandıracak. Wall Street Journal (WSJ), Google’ın ana şirketi Alphabet‘in yeni sayfa deneyimi özelliğini Ağustos ayının sonuna kadar tüm kullanıcılara sunacağını belirtti.

ShiftDelete'nin aktardığına göre, yapay zekalar ile reklam yerleştirmeyi optimize eden Browsi Mobile LLC şirketinin kurucu ortağı ve CEO’su Asaf Shamly, WSJ’ye “Google’ın kullanıcı deneyimi için bu kadar büyük bir güncelleme yayınlaması çok nadirdir” dedi.

Duyurulan bu yeni güncelleme, kullanıcının sorgusuyla ilgili içeriğe sahip iki web sitesini karşılaştırıyor, karşı karşıya kalan iki siteden hangisi hızlı yükleniyorsa Google o siteyi kullanıcıya sunuyor. Google‘ın web sitelerini derecelendirmek için uzun süredir belirlediği kriterler bulunuyordu. Bunlar, bir web sitesinin mobil uyumlu olması, güvenli “https” protokolü kullanması ve pop-up‘lar gibi kullanıcıya müdahale edici içerikleri barındırmaması şeklinde sıralanıyor.

Bu güncelleme geçen yıl duyurulmasına rağmen yakın tarihli bir SEO araştırması, popüler sitelerin çoğunun, Google’ın yeni kriterleri için tanımladığı eşikleri geçemediği için sıralamalarında düşüş yaşayabileceğini öne sürdü.

Asaf Shamly, güncellemeyi “Yayıncılar içi bir uyandırma çağrısı” olarak nitelendiriyor. Shamly ayrıca, e-ticaret sitelerinin satışları iyileştirmek için rafine bir kullanıcı deneyimi sunmaya odaklandıklarını ve içerik yayıncılarının genellikle hantal çevrimiçi reklamlara güvendiğine inanıyor. Bu güncellemeden sonra, reklamlara aşırı yüklenmek ve kullanıcıları buna odaklamaya çalışmak, arama motoru sıralamalarını olumsuz yönde etkileyecek.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *