İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4573 %-0.07
36,4748 %-0.32
3.508.266 %3.257
3.061,67 0,27
Ara
MUHALIF GAZETECILIK DÜNYA Britanya’da, "abur cubur" reklamlarına yasak geliyor

Britanya’da, "abur cubur" reklamlarına yasak geliyor

Britanya’da hükümet, 2023 yılından itibaren internet üzerinden yapılan abur cubur reklamlarını temelli olarak, TV’lerdekileri ise saat 21:00’den önce yasaklamayı planlıyor.

Başbakan Boris Johnson’ın obeziteyle mücadele planı kapsamında bugün açıklaması beklenen yeni düzenlemeler yağ, tuz ve şeker miktarı yüksek, "sağlığa zararlı" diye nitelendirilen ürünlerin tanıtımına kısıtlama getirecek. Düzenlemenin TV yayınlarında yılda 200 milyon sterlinlik (2,4 milyar lira) kazanç kaybına neden olması bekleniyor. Dünyadaki "en katı kurallar" olarak nitelendiriliyor.

Sanal ortamdaki yasak ise Facebook’taki reklamlardan Google’daki paralı arama sonuçlarına, Twitter ve Instagram’daki paralı tanıtımlara çok şeyi içeriyor. Britanya’da, internet üzerinden gıda ürünlerinin reklamları için yılda 400 milyon sterlini (4,83 milyar lira) aşkın para harcanıyor.

Johnson’ın düzenlemeye geçen yıl koronavirüse yakalandıktan sonra, aşırı kilolu kişilerin Covid-19’a yakalanma riskinin veya hastalıktan ölme riskinin daha yüksek olduğunu öğrenince sıcak bakmaya başladığı belirtiliyor.

Düzenlemede bazı istisnalar olacak; 250 çalışanı olan küçük ve orta ölçekli şirketlere gıda ürünlerinin reklamlarını sürdürme izni verilecek. McDonald’s gibi fast food zincirleri sadece yüksek miktarda yağ, şeker, tuz içermeyen ürünlerinin reklamını yayınlatabilecek belirtilen saatlerde ve internette. Kısıtlamalara hangi ürünlerin dahil edilip edilmeyeceği birkaç yılda bir değerlendirilecek liste yenilenecek.

Araştırmalara göre ülkedeki üç ilkokul çocuğundan biri obez, yetişkinlerde bu oran üçte ikiye kadar çıkıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *