Olay kadının Çin'in sosyal medya platformu olan Weibo’da yayınladığı bir videoda ortaya çıktı.
China Post’a bağlı kurye şirketi Express Mail Service’se (EMS) kargoyu Apple’dan teslim alıyor. China Poast ve EMS personelleri ince elenip sık dokunarak seçiliyor. Kuryelik Çin’de oldukça ciddiye alınan bir meslek ve Apple’la Çin’de teslimat üzerine çalışmak yorucu ve zor.
Kargo şirketi de mağdur olduğunu belirtiyor.
Kapıda teslim almıyor bunun yerine şehirdeki kargo teslimat kutularından birine kargosu bırakılıyor. Kadın da kargoyu yüz yüze alamadığı için elbette ilgili personeli tespit edemiyor. Bu olaydan sonra kadın polis çağırıyor ve şikayetçi oluyor.
Çin’de son dönemde artan "Phishing" yöntemiyle dolandırma vakaları Apple’ın internet sitesini de mi vurdu?. Birçok markanın sahte internet sitesini yapıp, sipariş alımına açan dolandırıcılar bu yöntemler yüzlerce dolarlık kazanç elde ediyorlar...
EMS müşteri hizmetlerinden bir kişi, "yetkilileri olup biteni araştırmaları için görevlendirdik" dedi. Apple da soruşturmanın devam ettiğini bildirdi.