İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4864 %0.01
36,6208 %0.08
3.436.127 %0.177
3.065,65 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK DÜNYA İspanya'da alınan trenlerin boyutları devletin üst kademesinde istifalara neden oldu

İspanya'da alınan trenlerin boyutları devletin üst kademesinde istifalara neden oldu

İspanya'nın kuzeyindeki Cantabria ve Asturias özerk bölgelerinde banliyö seferleri için 2020 yılında sipariş edilen 31 trenin boyutlarının tünellerden daha geniş olduğu haberlerinin basına sızmasıyla birlikte devletin üst kademesinde art arda istifalar geldi.

İspanya'nın son bir haftadır gündeminde olan yanlış tren alımıyla ilgili polemiklerin ardından Ulaştırma Bakanlığı Devlet Sekreteri Isabel Pardo de Vera ve devlet demir yolları işletmeciliği Renfe'nin başkanı İsaias Taboas istifa etti.

Ulaştırma Bakanı Raquel Sanchez, Taboas ve De Vera'nın istifalarını kabul etti.

İspanyol basınında şubat başından itibaren çıkmaya başlayan haberlerde, 2020 yılında sipariş edilen 31 trenin boyutlarının Asturias ve Cantabria'daki banliyö trenlerinin geçtiği demir yolu hatlarındaki tünellerden daha büyük olduğu aktarılmıştı.

Hatalı tren alımıyla ilgili Renfe ve Ulaştırma Bakanlığını eleştiren Cantabria ve Asturias özerk yönetimlerinin başkanları, "Tren alımını tünellerin boyutlarını ölçmeden yapmaları yetmezmiş gibi sorunu bilmelerine rağmen iki yıl boyunca hiçbir şey yapmadan beklemeleri anlaşılır değil. Utanç vericilikten başka tanımı olmayan bir skandal" şeklinde konuşmuştu.

İspanyol demir yolu araç üreticisi CAF tarafından yapımı üstlenilen ve normal şartlarda 2024'te kullanılmaya başlaması öngörülen trenlerin, dizayn hatasından dolayı 2026'ya kadar erteleneceği belirtiliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *