İstanbul
Rain and snow
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8869 %-0.06
37,3363 %-0.17
97.034,45 %-0.404
3.290,67 -0,42
Ara
Muhalif. DÜNYA Otomobillerde kara kutu ve hız sınırlayıcı zorunlu oluyor

Otomobillerde kara kutu ve hız sınırlayıcı zorunlu oluyor

Avrupa’da otomobillerde kara kutu ve hız sınırlayıcı 2024’ten itibaren zorunlu olacak. Hız sınırı aşılırsa, sürücü 4 farklı şekilde uyarılacak. Kara kutu, arıza ve kazaları aydınlatacak.

Okunma Süresi: 2 dk

Oksijen Gazetesi’nde yer alan otomobil yazarı Mete Tansu’nun haberine göre 2035’ten itibaren yeni fosil yakıtlı araçların yasaklanmasından sonra bu kez de araçlara hız sınırlayıcısı getiriliyor. AB’nin aldığı karara göre, otomobillere kara kutu teknolojisi ve hız sınırlama sistemi zorunlu olacak. Bu yıl itibarıyla piyasaya sürülen otomobiller için gerekli görülen bu özellikler, Temmuz 2024’te zorunlu hale gelecek.

Tansu’nun yazısının devamı şöyle:

“Gelelim yeni düzenlemenin içeriğine… Uçaklardan bildiğimiz kara kutu esasında E-Call sisteminin daha geliştirilmiş versiyonu. Kara kutu aracın hızı, motor devri, fren ve gaz pedalı girişleri, çarpmanın şiddeti, yolcuların trafik kazası geçirip geçirmediği gibi verileri kaydedecek. Bu bilgiler olası kaza halinde kolluk kuvvetlerine aktarılacak. Arızalardan trafik kazalarına kadar yaşanacak gelişmeler kara kutu sayesinde aydınlanacak. Akıllı Hız Yardımı (ISA) sistemi ise navigasyon veya trafik işareti tanıma sistemi tarafından gönderilen verileri analiz ederek hız sınırını belirliyor. Trafik kurallarında belirtilen hız sınırı aşılırsa, sürücüye uyarı gönderiyor. Sürücülerin hızını anlık olarak takip eden teknoloji 4 farklı şekilde uyarıyor: Görsel veya sesli uyarı, direksiyon simidinden titreşim, gaz pedalı aracılığıyla geri bildirim ve aracı otomatik olarak yavaşlatma. Otomotiv üreticileri bu 4 seçenekten birini seçerek, sürücülerin dikkatini çekecek. Ancak karar şimdiden tartışma konusu oldu. GPS bilgilerinin doğruluğu, hastalık gibi acil durumlarda neler olacağı kafaları karıştırıyor. Birçok otomobilde hız sınırlayıcı, otomatik hız sabitleme (ACC), Aktif Hız Sınırı Yardımı gibi sistemlerin yer aldığını hatırlatalım. Ancak sürücü bu yardımcı teknolojileri isterse ayarlayıp, iptal edebiliyor. 

İlk radikal karar Volvo’dan 

Volvo Cars 2020’de trafikte olabilecek ciddi yaralanma ve hayat kayıplarını engellemeye yardımcı olmak amacıyla yeni ürettiği araçların hepsine saatte 180 km hız limiti getirdi. Renault ile Dacia da bu yıldan itibaren araçların 180 km sürat yapabileceğini duyurdu. Renault’da hız sınırı modellere göre değişebilecek örneğin Megane’da 160 km olacak ama 180 km’lik limit aşılamayacak. Özellikle elektrikli araçlarda hızın sınırlandırılması, bu trendin tüm markaları kapsayacağını gösteriyor.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *