İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK DÜNYA Tuvalete giden makiniste ceza!

Tuvalete giden makiniste ceza!

Makinist tuvalete gitti, hızlı ten 1 dakika rötar yaptı! Halktan özür dilendi. Japon hızlı tren ağında 57 yıldır hiç kaza yaşanmamasının arka planını gösteren bir olay yaşandı.

1 dakikalık rötara açılan soruşturmada, makinistin saatte 150 km hızla giden trenin kontrolünü vasıfsız bir kondüktöre devrederek 3 dakikalığına tuvalete gittiği ortaya çıktı. Şirket, makinisti cezalandıracağını söyleyerek halktan özür diledi.

Japonya'da bir hızlı tren makinistinin doğanın çağrısına karşı koyamayarak kontrolü tren kullanma ehliyeti olmayan bir kondüktöre devretmesi skandal yarattı.

Hızlı tren makinistinin kısa tuvalet ziyareti kimsenin dikkatini çekmeyebilirdi, ama trenin varış saatinde 1 dakika rötar yapması, dakikliğin gelenek olduğu Japonya'da soruşturma açılmasına neden oldu. 

Soruşturmada ifade veren makinist, karnında şiddetli ağrı hissettiği için 160 yolcu taşıyan trenin kontrolünü bir kondüktöre devrederek tuvalete gitmek zorunda kaldığını anlattı.

Tren saatte 150 km hızla yol alırken, makinist, görevinin başından 3 dakika ayrı kaldı.

AFP'ye konuşan Merkezi Japonya Demiryolları şirketinin sözcüsü, hızlı trenlerin bilgisayarlı merkezi komuta sistemleri tarafından çok sıkı kontrol edildiklerini, ancak olası beklenmedik duruma karşı yerinde kalması gereken insan sürücünün aynı zamanda güvenliği sağlamak ve treni tarifede belirtilen zamanda ulaştırmak için manuel olarak fren yapması veya hızlanmasına ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

Talimatlara göre görev başındayken acil durumla karşılaşan makinistin kontrolü tren kullanma ehliyeti olan bir kondüktöre devretmesi ya da treni raylar üzerinde durdurması ya da en yakın istasyona çekmesi için kumanda merkeziyle koordinasyon kurması gerekiyor.

Ancak makinistin 3 dakikalık tuvalet ziyaretinin 1 dakikalık rötara yol açması üzerine açılan soruşturmayla ilgili basın toplantısı düzenleyen şirket yöneticileri, 'son derece uygunsuz eylemle ilgili özür dilediklerini' açıkladı.

Yöneticiler, hem makiniste hem de kondüktöre uygun muamelenin yapılacağını söyleyerek cezalandırılacaklarına işaret etti.

Makinist de 'treni gecikmeye neden olmak istemediği için durdurmadığı, üstlerini de durumdan utandığı için haberdar etmediği' izahatını getirdi.

Japonya'nın hızlı ve etkin işlemesiyle meşhur demiryollarında, yüksek güvenlik standartlarına göre sıkı düzenlemeler uygulandığından nadiren kaza yaşanıyor. 

Son büyük kazada, 2005 yılında batıdaki Amagasaki kentinde bir trenin raydan çıkması sonucu 107 kişi ölmüştü.

5 şirket tarafından işletilen hızlı tren ağı Şinkansen ise 57 yıllık tarihinde hiçbir önemli kazaya sahne olmadı.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *