İstanbul
Orta şiddetli yağmur
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,0657 %0.04
37,3909 %-0.01
95.928,55 %-2.271
3.353,55 -0,13
Ara
Muhalif. DÜNYA UNESCO, okullarda akıllı telefonların yasaklanması çağrısında bulundu

UNESCO, okullarda akıllı telefonların yasaklanması çağrısında bulundu

Okunma Süresi: 2 dk

Birlemiş Milletler’in eğitim, bilim ve kültür ajansı UNESCO, yayınladığı raporda sınıftaki aksamalarla mücadele etmek, öğrenmeyi geliştirmek ve çocukları siber zorbalıktan korumaya yardımcı olmak için akıllı telefonların okullarda yasaklanmasını tavsiye etti.

Cep telefonunun aşırı kullanımının eğitim performansının düşmesiyle bağlantılı olduğuna dair kanıtlar bulunduğu ifade edilen raporda, dijital teknolojinin her zaman “insan merkezli” bir eğitim vizyonuna tabi olması ve asla öğretmenlerle yüz yüze etkileşimin yerini almaması gerektiği belirtildi.

Özellikle üniversitelerde küresel boyutta artan online eğitimle, öğrenme sürecinin sosyal boyutu ikinci plana geriledi. Raporda, eğitimin sosyal boyutunun ihmal edilmemesinin önemine vurgu yapılarak, “Bireyselleşmeyi artırma çağrısında bulunanlar, eğitimin ne olduğu konusunu gözden kaçırıyor olabilirler” denildi.

UNESCO Genel Müdürü Audrey Azoulay, dijital devrimin ölçülemez bir potansiyelinin olduğunu, ancak eğitimde nasıl kullanıldığına dikkat edilmesi gerektiğini ifade etti. Kullanımın, öğrencilerin ve öğretmenlerin zararına olmaması gerektiği, daha iyi öğrenme deneyimleri ve refaha yönelik olması gerektiğini savundu. Azoulay, “Çevrimiçi bağlantılar insan etkileşiminin yerini tutamaz” dedi.

UNESCO’nun raporunda Çin’den örnek verilerek, ülkenin dijital cihazların öğretim aracı olarak kullanımına sınır getirdiği, bunu tüm öğretim süresinin yüzde 30’u ile sınırlandırdığı belirtildi.

Dünya genelinde 200 eğitim sistemi üzerinde yapılan analize dayanarak, her altı ülkeden birinin okullarda akıllı telefon kullanımını yasa ya da rehberlik yoluyla yasakladığı tahmin ediliyor. Bu ülkeler arasında 2018'de ilgili politikasını uygulamaya koyan Fransa ve 2024'ten itibaren kısıtlamalar getirecek olan Hollanda da yer aldı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *