İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7893 %0.14
37,2836 %-0.11
101.752,82 %-0.071
3.161,62 -0,45
Ara
Muhalif. EĞİTİM Bu yıl 675 bin çocuk okul dışında kaldı!

Bu yıl 675 bin çocuk okul dışında kaldı!

Eğitim Reformu Girişimi’nin yayımladığı "Öğrenciler ve Eğitime Erişim" dosyasının verilerine göre; 2020-21 eğitim öğretim döneminde ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim çağındaki tam 675 bin öğrenci okul dışında kaldı.

Okunma Süresi: 2 dk

Eğitim Reformu Girişimi’nin yayımladığı "Öğrenciler ve Eğitime Erişim" dosyasına göre; Türkiye'deki uzaktan eğitim sürecindeki imkânların çocuktan çocuğa büyük farklılıklar gösterdiği belirtilerek, “Derinleşen dijital uçurum, eğitim sistemi içindeki eşitsizlikleri keskinleştirdi” denildi.

Dosyada, MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nce hazırlanan, “Sayılarla Uzaktan Eğitim” verileri de değerlendirildi. Uzaktan eğitime erişim için cep telefonu kullanan öğrencilerin oranının yüzde 60 olduğunun altını çizen ERG, “Çocukların nitelikli uzaktan eğitime erişimi için kaynakların artırılmasına ihtiyaç var. Bunun yanı sıra uzaktan eğitime erişebiliyor olmak öğrencinin nitelikli eğitime de erişebildiği anlamına gelmiyor” değerlendirmesinde bulundu. Dosyada paylaşılan ve Haziran 2020 dönemini kapsayan verilere göre, en yoksul yüzde 20’lik kesimdeki ailelere mensup çocukların çevrimiçi eğitime erişim oranı yüzde 14’te kaldı.

Salgın nedeniyle milyonlarca öğrencinin gelişimlerine yön verecek önemli deneyimleri edinemediğine dikkat çeken ERG dosyasında, “Öğrencilerin İyi Olma Hali” başlığı altında şunlar kaydedildi: “Günlük düzenin bozulması, grup içi etkileşimin azlığı, hasta olma korkusu, gelecek kaygısı, sosyal mesafe zorunluluğu gibi faktörler öğrencilerin iyi olma halini Mart 2020’den bu yana etkiliyor.”

Engin Özkoç'tan 4+4+4 tepkisi!

CHP Grup Başkanvekili Engin Özkoç, sosyal medya hesabından, Eğitim Reformu Girişimi'nin raporunun verilerini paylaştı. Özkoç, 4+4+4 eğitim sistemine geçişten sonra okullaşma oranının düştüğünü öne sürdü.

Özkoç, Twitter'dan şunları söyledi:

"Eğitim Reformu Girişimi'nin raporuna göre 675 bin çocuk okula ulaşamıyor. 4+4 ten bu yana okullaşma oranı düşüyor. Çocuklar okula ulaşamıyor. Eğitim'deki enkazı kaldıracağız. Çocuklarımız gelişmiş ülkelerin çocuklarıyla yarışabilir hale gelecek."

Eğitim Reformu Girişimi’nin yayımladığı "Öğrenciler ve Eğitime Erişim" dosyasını okumak için tıklayın.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *