İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EĞİTİM MEB Bakanı Özer'den canlı yayında açıklamalar

MEB Bakanı Özer'den canlı yayında açıklamalar

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, TV 100'de yayınlanan Candaş Tolga Işık ile Az Önce Konuştum programına konuk oldu, açıklamalarda bulundu.

TV100'de yayınlanan Candaş Tolga Işık ile Az Önce Konuştum'un konuğu olan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer koronavirüs salgını döneminde okulları nasıl açık tutmayı başardıklarını anlattı.

Bakan Özer'in açıklamalarından öne çıkan satır başları şu şekilde;

Bir buçuk yıllık aradan sonra tüm kademelerde eğitime yüz yüze devam etmek bizim en büyük başarımızdır.

1 milyon öğretmenimiz ve 18 milyon öğrencimizin oluşturduğu eğitim ölçeğinin büyüklüğü dikkate alındığında bu salgın sürecinde okulları açık tutma başarımızın büyüklüğü de anlaşılacaktır.

Okullar, dört duvardan ibaret öğrenme ortamları değildir.

Okullar, toplumdaki eşitsizliklerin dengelendiği yegâne yerlerdir. Bu bakımdan salgın sürecinde okullarımızı açık tutmak, eğitimi yüz yüze devam ettirmek bizim en önemli başarı hikâyemizdir.

Bu süreçte iki sorumluluğumuz vardı: Birincisi, okulların açık kalmasıydı çünkü bu, bir millî güvenlik meselesiydi. İkincisi, çocuklarımızın uzaktan eğitimdeki öğrenme kayıplarını telafi etmekti. Öğrenme kayıplarını telafi etmek için Bakanlık olarak ilk defa "kazanım değerlendirme testi" yaptık ve destekleme yetiştirme kurslarıyla sürekli biçimde öğrencilerimizin yanlarında olduk.
Öğrenme kayıpları yalnız ders kazanımlarıyla sınırlı değil elbette... Çocuklarımızın fiziksel aktivitelere, kültür ve sanat etkinliklerine katılması da çok önemliydi ve uzaktan eğitim sürecinde bunlar da çok büyük kayıplardı.

Uzaktan eğitimde öğrencilerin dijital bağımlılıkları arttı. Tüm gücümüz ve çabamızla mümkün olduğunca bu noktalara eğilmemiz gerekiyordu ve bunları hassasiyetle hayata geçirdik.

 OKULLAŞMA ORANI

Son 19-20 yıl içindeki en büyük başarımız diğer eğitim kademelerindeki okullaşma oranlarını OECD ortalamalarına getirdik. 2000’li yıllarda ortaöğretimdeki okullaşma %40, şu anda ise %90 seviyelerinde.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *