İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ 1 TL’lik komisyon alımı konusu Yargıtay’a taşındı

1 TL’lik komisyon alımı konusu Yargıtay’a taşındı

Tek çekim yapılan kredi kartlarında, tüketiciden ''komisyon'' adı altında ayrıca bir ücret istenmesi, Yargıtay’a kadar çıktı. Son olarak bir tüketici telefon faturasını öderken 1 lira 5 kuruşluk “komisyon'' ile karşılaşınca konu Yargıtay'a taşındı.

Tek çekim yapılan kredi kartlarında, tüketiciden ''komisyon'' adı altında ayrıca bir ücret isteniyor. BDDK tarafından yapılan düzenlemeye göre; bu durum ''suç teşkil ediyor. Son olarak bir tüketici telefon faturasını öderken 1 lira 5 kuruşluk "komisyon'' ile karşılaşınca konu Yargıtay'a kadar çıktı.

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, alınan ücrete 'deli dumrul vergisi''diyerek gönderme yaptı. Konunun Yargıtay'a kadar çıkmaması gerektiğini ifade eden Ağaoğlu, "Yargıtay da doğru kararı verdi" dedi.

Kredi kartıyla cep telefonu faturasını tek çekim ödeyen bir kişiden 1.05 lira değerinde ''komisyon'' bedeli kesildi. 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun 17. Maddesi'nde yer alan BDDK'nin belirlediği kıymetli maden, hisse senedi, yabancı para gibi fiyatı anlık değişen ürünlerin satışında kredi kartıyla tek çekim ödemelerde komisyon alınmasının yasaklandığı maddesine aykırı bir durum olunca da olay yargıya taşındı.

Ataşehir İlçe Tüketici Hakem Heyeti tarafı konuyu işledi ve tüketici haklı görüldü. Mahkemenin de tüketiciyi haklı görerek verdiği karara, dosya Yargıtay'a ''olağandışı yollarla'' taşınarak itiraz edildi. İtirazı değerlendiren Yargıtay, mahkeme ile aynı tarafta bulunarak onama yoluna gitti.

YARGITAY MEŞGUL EDİLDİ

Durumu değerlendiren Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, alınan ücret değerini ''deli dumrul vergisi'' olarak nitelendirdi. Dava sürecine ilişkin de konuşan Ağaoğlu, "1,05 liralık dava için Yargıtay meşgul edildi. Banka avukatları Dimyat'a pirince giderken de evdeki bulgurdan oldular" dedi.

Ağaoğlu, "Tüketiciden hesap açma ve kapama işlemleri ile hesap cüzdanı yazdırma işlemlerinden herhangi bir ücret alınamaz" diyerek kanuna işaret etti.

"BDDK VE TCMB'NİN BELİRLEMEDİĞİ HİÇBİR ÜCRET YANSITILAMAZ"

Düzenlemeye ilişkin detayları bilgileri de veren Ağaoğlu, "28 Mayıs 2004'te yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu bankaların finansal tüketicilere yansıtabileceği ücret kalemlerinde BDDK'ın belirlediği ücretlerin alınabileceğine dair bir düzenleme yapıldı. Geçtiğimiz yıl bu düzenleme değişiklik yapılarak BDDK'ın yetkisi Merkez Bankası'na verildi. BDDK'ın görevli olduğu sürede belirlemediği veya Merkez Bankası'nın belirlemediği hiçbir ücret yansıtılamaz" diye konuştu.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *