İstanbul
Açık
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8609 %0.2
37,2521 %-0.26
99.036,00 %-2.865
3.228,24 0,39
Ara
Muhalif. EKONOMİ 2023'te rekor kırıldı: 1 milyon otomobil satıldı

2023'te rekor kırıldı: 1 milyon otomobil satıldı

Okunma Süresi: 3 dk

Türkiye otomotiv sektörü, 2023'te tarihi satış rekorları kırarak 1 milyon adet sınırını aştı. Çinli otomobil markalarının Türkiye pazarına girişi dikkat çekti.

Türkiye otomotiv sektörü, 2023'te tarihi satış rekorları kırarak 1 milyon adet sınırını aştı. Yerli elektrikli araç Togg'un çıkışı ve elektrikli araç pazarındaki patlama öne çıkarken, Çinli otomobil markalarının Türkiye pazarına girişi dikkat çekti. Ticaret Bakanlığı'nın müdahaleleri ve ikinci el araç kısıtlamaları sektör dinamiklerini değiştirdi.

Habertürk'ten Yiğitcan Yıldız'ın haberine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2023 yılında tüm zamanların rekorunu kırarak, ilk kez 1 milyon adet sınırını aştı. Bu etkileyici başarı, 2018'de başlayan döviz rallisi ve pandeminin yarattığı dalgaların sektörü nasıl etkilediğinin bir göstergesi.

Yüksek talep artan fiyatlar 

Döviz rallisinin otomobil fiyatlarını hızla yükseltmesi, tüketicilerin alım kararlarını ertelemesine neden oldu. Pandeminin üretimi durdurması ve küresel arz sorunları, talebi daha da tetikleyerek Türkiye otomotiv sektöründe arzın talebi karşılayamadığı bir dönemi başlattı.

Togg ve yerli elektrikli araç çıkışı 

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (Togg), yılın ikinci çeyreğinde yerli elektrikli SUV modeli T10X'i piyasaya sürdü. Mart ayında ön siparişe açılan T10X, 177 bin 467 kişinin katılımıyla büyük bir ilgi gördü.

Tesla'nın Türkiye pazarına girişi de elektrikli araç segmentine ivme kazandırdı. 2023'ün Ocak-Kasım döneminde Türkiye'deki elektrikli araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 900'e yakın bir artış göstererek 60 bin adedi aştı. Elektrikli araçların pazar payı da yüzde 7'yi geçti.

Çinli otomobil markaları, 2023'te Türkiye pazarında güçlü bir varlık göstererek sektöre yeni bir dinamizm kattı. Chery, Leap Motor, Honqqi, DFSK, Voyah, BYD, Hozon Neta ve SWM gibi markalar, agresif pazarlama stratejileriyle dikkat çekti. Kasım ayı sonunda pazar payları yüzde 5'e ulaştı.

Ticaret Bakanlığı, yaz aylarında ikinci el araç satışlarına kısıtlamalar getirerek sektördeki yatırım amaçlı satışlara son verdi. Satın alınan aracın belirli şartlarda satılamaması, kimlik doğrulama gereklilikleri ve ikinci el fiyatlarının sıfır araç fiyatını aşamaması gibi düzenlemelerle pazarın dinamikleri değişti.

2024'te beklentiler ve sektörün geleceği 

2024'te otomotiv sektöründe daralma bekleniyor. Tahminlere göre, pazardaki daralma oranı yüzde 35'i bulabilir. Ticaret Bakanlığı'nın ikinci el araç kısıtlamalarını Haziran 2024'e kadar uzatması, otomobilin en azından bir 6 ay daha yatırım aracı olmayacağını gösteriyor. Çinli markaların 2024'te Türkiye pazarında daha fazla varlık göstermesi ve Türkiye'nin otomotivdeki geleceği, sektördeki gelişmeleri heyecanla bekleyen konular arasında. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *