İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4863 %0.01
36,5949 %0.01
3.429.900 %0.29
3.064,76 0,37
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ AB, Çin’de imal edilen Tesla’nın vergisini yüzde 9’a düşürme hazırlığında

AB, Çin’de imal edilen Tesla’nın vergisini yüzde 9’a düşürme hazırlığında

Avrupa Birliği (AB), Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yönelik teklif ettiği vergi oranlarında bazı değişiklikler yapma, Tesla için ise istisna uygulayarak vergiyi yüzde 20,8’den 9’a düşürme hazırlığında.

AB Komisyonu, Çin’de üretilen elektrikli otomobillere sağlanan sübvansiyonlar sebebiyle başlatılan soruşturmanın bir adımı olarak hazırlanan ”nihai bulgu” taslağını açıkladı.

Açıklamada, soruşturmadaki bulguların paylaşılmasının taraflara konuyla ilişkin görüşlerini sunma imkanı sağladığı kaydedildi.

Komisyonun, gelecek bütün yorumları analiz ettikten ve üye ülkelerin görüşlerini aldıktan sonra nihai kararı AB Resmi Gazetesi’nde yayınlanacağına dikkat çekilen açıklamada, daha önce teklif edilen vergi oranlarında bazı değişiklikler yapıldığı vurgulandı.

Açıklamada, yeni teklif kapsamında BYD’ye yüzde 17, Geely’ye 19,3, SAIC’e 36,3, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki başka elektrikli araba üreticilerine yüzde 21,3, işbirliği yapmayan başka şirketlere ise yüzde 36,3 vergi uygulanacağı, Çin’den ihracat yapan Tesla’ya ise bireysel olarak yüzde 9’luk vergi oranı getirileceği belirtildi.

AB üreticileri ile işbirliği ve ortaklık yapan Çinli üreticilerin öngörülenden daha düşük vergi oranlarından yaralanabileceği hatırlatılan açıklamada, söz konusu telafi edici vergilerin geriye dönük olarak tahsil edilmemesi kararı alındığı ifade edildi.

Açıklamada, soruşturmadaki kesin bulguları içeren yönetmeliğin en geç 30 Ekim’e kadar AB Resmi Gazetesi’nde yayımlanacağı bildirildi.

AB Komisyonu, 5 Temmuz’da Çin’de üretilen elektrikli otomobillerin Birlik üyesi ülkelere ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başlamıştı. Bu kapsamda, BYD yüzde 17,4, Geely yüzde 19,9, SAIC yüzde 37,6, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki başka elektrikli araba üreticileri ortalama yüzde 20,8, işbirliği yapmayan başka şirketler ise yüzde 37,6 vergiye tabi tutulmuştu.

Karar öncesinde AB, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uyguluyordu.

Açıklanan son vergi oranları yürürlükteki yüzde 10’un üzerine ekleniyordu. Söz konusu kararla Tesla’ya yüzde 20,8 ek gümrük vergisi getirilmesi bekleniyordu. Son teklif bu oranı yüzde 9’a indiriyor.

Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyordu.

Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini geride bırakıyordu.

AB’de satılan elektrikli araçlar arasında Çin markalarının payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaşmıştı.

Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli araba fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyordu.

Çin’de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimi yapılıyor.

Avrupa’daki, özellikle Fransa gibi bazı ülkelerdeki, üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyordu.

Alman üreticiler ise Çin’le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki kayıplardan çekiniyor ve vergiye karşı çıkıyordu. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *