İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4588 %-0.06
36,5388 %-0.14
3.521.964 %3.474
3.054,31 0,03
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ Ekonomiye dair öne çıkan başlıklar

Ekonomiye dair öne çıkan başlıklar

Gündeme dair ekonominin öne çıkan başlıklarını derledik, haberimizde...

İBB'den yeni "taksi" adımı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun "Taksi plakası ağalığı bitecek. Gözünüz bizde olsun" sözleriyle duyurduğu yeni dönem başlıyor.  Taksi plakası tahsisiyle ilgili yeni sistem yürürlüğe giriyor. Buna göre taksi plakası satışında "şoförlük mesleği geçim kaynağı" şartı aranacak. 

İBB, esnaf odaları ve emniyet birimleri temsilcilerinden oluşturacağı komisyonla mevcut taksi plaka sahipleriyle ilgili inceleme de yapacak.  İBB’nin yeni adımı, taksi plakaları satışında sıkı denetim uygulamayı öngörüyor. Bu denetimin hukuki altyapısı da 3 Mayıs 1986 tarihli bir Bakanlar Kurulu kararına dayandırılıyor. 

İBB, bu şekilde taksi ağalığı olarak bilinen plaka sahipliğini düzenleme altına almayı hedefliyor.  İBB, şoförlük meslek denetiminin nasıl yapılacağını da belirledi. Buna göre, verilecek belgelerde resmi kurum onayı aranacak. Uygulamaya konulacak düzenleme ile ticari plakaların hisselere bölünmesinin de önüne geçilmesi amaçlanıyor. Açıklamada, plaka satışı için, "Yalnızca hissedarlar arası yüzde 100 hisse tamamlamaya yönelik satışlar yapılabilecek" deniliyor.

Dolar/TL'de yükseliş devam ediyor!

Dolar/TL kuru, dün sabah da 9,37’i aşarak yeni bir rekor seviyeyi gördü.  Kur sonrasında 9.32’nin altına çekildi ve buradan işlem görmeye devam etti. 

Dolar kuru, son 8 işlem gününde rekor seviyeleri görerek yükselişini sürdürüyor.  Uzmanlar, TL'deki değer kaybının arkasında Türkiye’deki para politikasının da etkisi olduğunu söylüyor. Merkez Bankası Para Politikası toplantısı yarın yapılacak.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın maaşı 100 bin lirayı geçecek

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın Meclis’teki sunumuyla görüşmelerine başlanacak "2022 Yılı Merkezi Bütçe Kanun Teklifi"ne göre, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın maaşı yüzde 14,4 oranında zamlanacak ve 2022 yılında 100 bin lirayı geçecek. 

Bu yıl 88 bin lira aylık alan Erdoğan'ın maaşı, gelecek yıl 100 bin 750 liraya yükselecek. Maaşın 2023 yılında 119 bine, 2024 yılında ise 131 bine yükseltilmesi öngörülüyor.  Yıllara göre Erdoğan'ın maaşına Hazine'den ayrılacak pay, 2022 yılında 1 milyon 209 bin lira, 2023 yılında 1 milyon 428 bin lira, 2024 yılında ise 1 milyon 572 bin lira olacak. Erdoğan’a üç yıl içinde toplam 4 milyon 209 bin lira maaş ödenecek. Erdoğan’ın aylık maaşı 35 asgari ücrete denk geliyor. 

Cumhurbaşkanlığı’na 2022 yılında 25 binek otomobil, iki minibüs ve iki panel tipi araç da alınacak.

Türk mühendislerden "ilk ve tek yerli şanzıman"

Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi ve ihracat şampiyonu Ford Otosan, Ecotorq motor ve arka aksın ardından, 58 Milyon Euro yatırım ve 230 Türk mühendisin emeğiyle "Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanını" geliştirdi. 

Böylece Otosan tarafından geliştirilen ve Eskişehir’de üretilen Ford F-Max’te yerlilik oranı yüzde 74’ten yüzde 90’a yükseldi. Tasarımından test süreçlerine kadar tamamen Türk mühendislerinin geliştirdiği ilk ve tek yerli Ecotorq şanzıman ile Ford Otosan, böylece üç aktarma organını da geliştiren ve üreten dünyanın sayılı otomotiv markaları arasına girdi.

Amerikan Ford’u yıllar sonra Ford Trucks markasıyla yeniden global ağır ticari araç pazarına sokan Ford Otosan, bu alandaki global büyümesini 2021 yılı sonunda 45 ülkeye, 2024 yıl sonuna kadar da 55
ülkeye genişletmeyi hedefliyor. 230 mühendisin, 5 yılda tasarım, test ve geliştirme aşamalarını tamamladığı Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı, 1 milyon km’yi aşkın yolda, farklı ve zorlu koşullarda test edildi.

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, "Yerlilik konusunu çok önemsiyor ve araçlarımızın yerlilik oranını en yüksek seviyeye taşıyarak ekonomimize katma değer sunmaya devam ediyoruz" dedi.

Dünya ticaretindeki pay, ilk kez yüzde 1'in üzerine çıktı

Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Türkiye’nin dünya ihracatından aldığı payın, cumhuriyet tarihinde ilk kez yüzde 1’in üzerine çıktığını söyledi.

Muş, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, Türkiye’nin dünya ihracatından aldığı payın 1980’de yüzde 0,14, 2000’de yüzde 0,43 olduğunu, artık payın yüzde 1’in üzerine çıktığını söyledi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *