İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4910 %0.06
36,6503 %0.24
3.530.755 %2.217
3.077,19 0,09
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ Hazır giyim ve konfeksiyon'da 20 milyar dolarlık ihracat

Hazır giyim ve konfeksiyon'da 20 milyar dolarlık ihracat

Hazır giyim ve konfeksiyon, 20 milyar dolarlık ihracata koşuyor

Pandemiyi fırsata dönüştüren hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, 20 milyar dolarlık ihracata koşuyor. Mooi Butik Kurucusu Kübra Kalkan, 2017de bir apartman dairesinde temellerini attığımız markamız 4 yılda %600, yalnızca 2021de %100 büyüdü. 2022de Avrupada yatırım turuna çıkarak mağazalaşmaya odaklanacağız. Mooi Shoes markasıyla ayakkabı sektörüne de gireceğiz” dedi

Pandemi ile tedarik zincirlerindeki değişim, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracatını artırdı. Avrupa’nın hazır giyim ihtiyacını yakın coğrafyalardan karşılama arayışı, sektöre ihracat odaklı büyüme performansı kazandırdı. İHKİB’in verilerine göre, Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, 2021’in 11 aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %19,3 oranında artarak 18,4 milyar dolar seviyesine çıktı. Bu dönemde Almanya, İspanya, İngiltere ve İsrail gibi ülkelerin yer aldığı en fazla ihracat yapılan coğrafyalarda %50’ye varan artışlar elde edildi. Pandeminin yarattığı yeni dünya düzeninin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatına açılım getirdiğini belirten Mooi Butik Kurucusu Kübra Kalkan, “Bu yıl 10 milyon dolarlık üretimimizin 3 milyon dolarlık kısmını ihraç ettik. 2022’de 3 kat büyüyerek üretimimizi 30 milyon dolara, ihracatımızı da 5 kat artırarak 15 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Avrupa’daki faaliyetlerimizi, ihracatın yanı sıra mağazalaşma çalışmalarımızla hızlandıracağız. Avrupa ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler, ihracatta hedef pazarlarımız arasında yer alıyor” dedi.

Avrupada yatırım turuna çıkacak

2022’de Avrupa’da yatırım turuna çıkmaya hazırlandıklarını söyleyen Kübra Kalkan, konuya ilişkin şu değerlendirmede bulundu: “Bu yılın son çeyreğinde Kosova’nın en büyük perakende markasıyla ortaklık kurarak açtığımız mağaza aracılığıyla Avrupa’daki ihracat odaklı faaliyetlerimize yeni bir boyut getirdik. Yatırım turu ile oldukça yüksek bir yatırım almayı, ürün çeşitliğimizi artırarak Avrupa, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetlerde mağaza zincirleri kurmayı hedefliyoruz. Ayakkabı, terlik, bot, sandalet ve çizme imalatına başlayarak Mooi Shoes markasıyla ayakkabı sektörüne de girmeyi planlıyoruz”

Ürün yelpazesini genişleterek Made in Türkiye” etiketli ürünlere talebi artıracak

Türk stilistlerin imzasını taşıyan yenilikçi ürünlerle hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün Avrupa’daki temsil gücünü artıracaklarını belirten Mooi Butik Kurucusu Kübra Kalkan, “2 yıldır sürdürdüğümüz ihracat faaliyetlerimizde Balkan ülkeleri büyük bir pay alıyor. Kosova jean ve sweatshirtleri, Arnavutluk, Sırbistan ve Bulgaristan elbise çeşitlerini tercih ediyor. Ürün yelpazemizi genişleterek ‘Made in Türkiye’ etiketli ürünlere talebi artıracağız” diye ifade etti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *