İstanbul
Parçalı bulutlu
9°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5594 %0.16
36,5618 %-0.36
3.734.704 %1.222
3.081,85 -0,38
Ara
Muhalif. EKONOMİ İlan Reklam Vergisi Karmaşası

İlan Reklam Vergisi Karmaşası

İlan Reklam Vergisi Karmaşası Şimdi de Fuarcılığı Vurdu.

 

İlan ve reklam vergisi rakamlarının yüksek olması sorununa şimdi de fuar baskınları eklendi. İlgili maddelerde yoruma açık ifadeler olması nedeniyle her belediyede ilan ve reklam vergisi farklı uygulanırken son dönemde yerel yönetimler baskınlar yaparak fuar stant alanlarından vergi talep etmeye başladı. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), yaşanan sorunların aşılması için tüm tarafları çözüme davet ediyor…

İlan ve reklam vergisi rakamlarının yüksek olması sorununa şimdi de fuar baskınları eklendi. İlgili maddelerde yoruma açık ifadeler olması nedeniyle her belediyede ilan ve vergisi farklı uygulanırken son dönemde yerel yönetimler baskınlar yaparak fuar stant alanlarından vergi talep etmeye başladı. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), yaşanan sorunların aşılması için tüm tarafları çözüme davet etti.

Fuarcılık sektöründe reklam vergileri konusunda tartışmalar büyüyor. İlan ve reklam vergisi rakamlarının yüksekliğinden şikayetçi olan fuarcılık sektörü, uygulamanın da hatalı olduğunu belirterek bir düzenleme bekliyor.

İlan ve reklam vergisinin konusu, mükellef ve sorumlusu, istisna ve muafıkları, tarifesi, tarhı ve ödenmesine dair detaylar, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 12-16. maddelerinde anlatılıyor. Ancak ilgili maddelerdeki yoruma açık ifadeler ve günün şartları paralelinde güncellenememiş olması, ilan ve reklam vergisinin her belediyede farklı uygulanmasına yol açıyor.

‘Acil bir çalıştaya ihtiyaç var’

İlan ve reklam vergisinin etkilediği sektörlerden biri olan açıkhava ve endüstriyel reklam sektörü de yıllardır yerel yönetimlerle benzeri sorunları yaşıyor. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) Başkanı Şahin Acar, reklam panolarının, bir kentin mobilyaları olmakla birlikte kültürünü yansıtma, kişileri yönlendirme, adres bulmayı kolaylaştırma, markaların kurumsal kimliklerini sergileme gibi pek çok görev üstlendiğini, ışıklı reklam panolarının ise şehre canlılık ve hareketlilik kazandırırken şehrin caddelerini, sokaklarını aydınlatarak güvenliği artırdığını belirtiyor. Acar, ilan ve reklam vergileriyle ilgili şöyle konuşuyor: “Güzel yazı yazma yeteneğiyle tabela fırçacılığı şeklinde bir sanat olarak başlayan mesleğimiz, teknolojinin gelişimiyle endüstriyel ekipmanlarla üretilen açıkhava ve endüstriyel reklamcılığa evrildi. Sektörümüzün bu değişim sürecine paralel olarak ilan ve reklam vergilerinin de güncellenmesine ve ışıklı reklamların özendirilmesine ihtiyaç var. İlan ve reklam vergileri yasasının güncellenmesi amacıyla, yerel yönetim temsilcileri, açıkhava ve endüstriyel reklam sektörü temsilcileri, reklam veren temsilcileri, akademisyenler, hukuksal danışmanlar gibi ilgili tüm tarafların temsil edildiği bir çalıştaya ihtiyaç duyulmaktadır.” dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *