İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4863 %0.01
36,5949 %0.01
3.429.900 %0.29
3.064,76 0,37
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ İnternet alışverişlerinde ortalama sepet tutarı 100 liranın altında

İnternet alışverişlerinde ortalama sepet tutarı 100 liranın altında

Türkiye’de 2020 yılında e-ticaret üzerinden satın alınan ürün ve hizmetlerin sepet ortalaması 98,5 TL olarak gerçekleşti. Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un Ticaret Bakanlığı verilerinden derlediği bilgilere göre, geçen yıl e-ticarette 2,29 milyar adet sipariş karşılığı 226 milyar liralık pazar büyüklüğüne ulaşıldı.

İnternet üzerinden satın alınan ürün ve hizmetlerde sepet ortalaması ödeme şekillerine göre değişti.
İnternetten kredi kartı ile satın almalarda sepet ortalaması 182 TL olurken, kapıda ödeme, havale, eft ve diğer seçeneklerde sepet ortalaması 53 TL’ye kadar düştü.

EN YÜKSEK KONAKLAMA, EN DÜŞÜK YEMEK

Sepet ortalaması en yüksek olan sektör turizm oldu. İnternet üzerinden yapılan konaklama harcamalarının sepet ortalaması 2.558 TL olarak gerçekleşti. Havayolları şirketlerinden bilet alımında ise ortalama 902 TL harcandı. Giyim, ayakkabı, aksesuar sektöründe yapılan dijital alışverişlerde ise ortalama 223TL’yi buldu.
Elektronikte sepet ortalaması 177 TL, eğlence, sanatta 161 TL, gıda ve süpermarkette ise 88 TL oldu.
Çiçek siparişlerinin sepet ortalaması 89 TL’yi bulurken, yemek siparişlerinin ortalaması da 49 TL olarak duyuruldu.

PANDEMİDE BÜYÜYEN/KÜÇÜLEN SEKTÖRLER

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, pandemi dolayısıyla bazı sektörlerde dijital satışların 2-3 kat arttığını, bazı sektörlerde ise ciddi gerilemeler yaşandığını anımsattı.
Dijital satışlarını en fazla artıran sektörün yüzde 283 artışla gıda ve süpermarketler olduğunu kaydeden Güçlü Kayral, şunları söyledi:
“Bu sektörü sırasıyla metalürji ve kimyasallar (Yüzde 189), beyaz eşya ve küçük ev aletleri (Yüzde 129), ev, bahçe mobilya, dekorasyon (Yüzde 105), çiçekçilik (Yüzde 100), yemek (yüzde 61), elektronik (yüzde 56), eğitim ve danışmanlık hizmetleri (Yüzde 43) izledi.
İnternet üzerinden satışları en fazla azalan sektörler de seyahat, taşımacılık, organizasyon (Yüzde 46), eğlence, sanat (Yüzde 46), havayolları (yüzde 40) ve konaklama (yüzde 37) oldu. Bu değişim Avantajix rakamlarına da net olarak yansıdı. Alışverişini Avantajix.com üzerinden yaparak her alışverişte nakit para kazanan üye sayısında, yapılan işlem adedi ve miktarında sektörlerdeki büyüme rakamlarına paralel artışlar yaşadık” dedi.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *