İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4835 %0.01
36,5870 %-0.01
3.432.602 %0.06
3.066,55 0,43
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ Osmangazi Köprüsü'ne verilen garanti ödemesi maliyetine denk geldi

Osmangazi Köprüsü'ne verilen garanti ödemesi maliyetine denk geldi

CHP’li Ahmet Akın, Osmangazi Köprüsü’nden geçiş sayısının verilen garantinin 33 milyon 740 bin araç gerisinde kaldığına dikkat çekti. Köprünün kamuya yükünün 1 milyar 275 milyon doları aştığını belirten Akın, “Bu da köprünün maliyetine denk geliyor” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1 Temmuz 2016’dan bu yana Osmangazi Köprüsü’nden 55 milyon 500 bin aracın geçtiğini açıkladı.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, iktidarın “Devletin kasasından tek bir kuruş bile çıkmadı” sözleriyle savunduğu köprünün, bakanın açıklamasına göre verilen araç garantisinin 33 milyon 740 bin araç gerisinde kaldığını belirtti.

Köprünün günlük 40 bin araç garantisi olduğunu belirten Akın, “Yani verilen garantinin sağlanması için Osmangazi Köprüsü’nden toplam 89 milyon 240 bin aracın geçmesi gerekiyordu. Köprüye verilen garanti tutarı araç başına 35 dolar artı yüzde 8 KDV. Geçmeyen ancak garanti edilen 33 milyon 740 bin aracın garanti tutarını hesap edince kamuya 1 milyar 275 milyon 372 bin dolar yük olduğu görülüyor. Bunun güncel karşılığı 23 milyar 98 milyon 986 bin lira olarak hesaplanıyor” diye konuştu. Köprünün maliyetinin de 1 milyar 418 milyon dolar olduğunu belirten Akın, “Biz yatırımlara değil, işte bu mantık dışı dövizle verilen garantilere karşıyız. Güncellenen garanti tutarı ve ücret farkı da hesaba katıldığında verilen garantinin altı yılda bir köprü maliyeti oluşturduğunu görüyoruz. Üstelik Osmangazi Köprüsü 2035’e kadar daha 13 yıl boyunca garanti kapsamında işletilecek. İktidara çağrımız şudur: Döviz garantileri derhal Türk Lirası’na çevrilmeli" dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *