İstanbul
Parçalı bulutlu
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,2388 %0.35
38,0197 %0.32
97.596,77 %-0.817
3.360,84 -1,12
Ara
Muhalif. EKONOMİ Rekabet Kurulu, ünlü cips üreticisine 1,3 milyar TL ceza kesti

Rekabet Kurulu, ünlü cips üreticisine 1,3 milyar TL ceza kesti

Rekabet Kurulu, Türkiye'deki cips ve şekerleme pazarında faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'ye 1,3 milyar lira ceza kesilmesi kararını aldı. Bu karar ile şirketin rekabet kurallarını ihlal ettiği ve pazarda haksız rekabet yarattığı belirlendi. Kurulun aldığı bu karar, sektördeki rekabetin korunması ve adil bir pazar ortamının sağlanması adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Okunma Süresi: 1 dk

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan açıklamaya göre, Frito Lay'in paketlenmiş cips sektöründe faaliyet gösteren rakiplerini zorlamak ve satışlarını engellemek suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u ihlal ettiği tespit edildi.

İdari Para Cezası ve Yükümlülükler

Şirketin rakip satış noktalarında satışları engellediği belirlendi ve yaklaşık 1 milyar 300 milyon lira idari para cezası verildiği açıklandı.

Önemli Kararlar Alındı

Kararda, 200 metrekareden küçük satış noktaları için önemli düzenlemeler yapıldığı vurgulandı. Frito Lay'e rakip ürünler için stant ayrılması gibi yükümlülükler getirildi.

Yeni Uygulamalar Başlıyor

Frito Lay'in rakip ürünler için ayrılan bölümdeki görünürlüğü artırmak amacıyla stantlarının belirli bir kısmının rakip ürünler için ayrılacağı duyuruldu. Ayrıca, satış noktalarında rakip ürünlerin bulunurluğunu artırmaya yönelik adımlar atılacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *