İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5860 %0.28
36,7251 %0.65
3.851.826 %3.117
3.095,95 0,46
Ara
Muhalif. EKONOMİ Reklam Kurulu, 188 dosyaya 29 milyon lira ceza uyguladı

Reklam Kurulu, 188 dosyaya 29 milyon lira ceza uyguladı

Reklam Kurulu, 188 dosyaya 29,1 milyon lira para cezası ve durdurma cezası verirken, 1 dosyada tedbiren durdurma kararı aldı. İhlaller, yanıltıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar nedeniyle yapıldı.

Reklam Kurulu, 16 Ocak’taki toplantısında, tüketicileri aldatan ve yanıltan reklamlar ile haksız ticari uygulamaları inceledi. Toplantı sonucunda, 189 dosyadan 188’inin mevzuata aykırı olduğu tespit edildi. Bu dosyalar hakkında 29 milyon 136 bin 384 lira idari para cezası ve reklam durdurma cezaları uygulandı. Ayrıca, 10 dosya için erişim engeli tedbiri kararı alındı.

İhlallerin Detayları

Aldatıcı reklamlar ve yanıltıcı ticari uygulamalar nedeniyle, Kurul daha önce de 277 milyon lira üzerinde ceza uygulamıştı. Bu ay yapılan incelemeler, finansal piyasa reklamlarına yönelik yeni düzenlemeleri de gündeme getirdi. Özellikle, “yeşil kredi” ve “yeşil taşıt kredisi” gibi çevre dostu kredi reklamlarında, faiz oranı ve ücret muafiyeti gibi avantajlardan bahsedilirken bu avantajların yeterince açıklanmadığı ve gerçek maliyetlerin gizlendiği belirtildi.

Bankalar Hakkında Cezalar

10 banka hakkında çevreye duyarlılıkla ilgili yanıltıcı reklamlar nedeniyle reklam durdurma cezası verildi. Ayrıca, reklamlarında faiz ve ücret bilgilerini eksik veren bir finansman şirketine ait kampanya da durduruldu. Bu reklamda, krediye dair katılım ücreti gibi masraflar ve yıllık maliyet oranı bilgileri ana mesajda yer almadığı için tüketicilerin gerçek maliyetten habersiz bırakıldığı ifade edildi.

Yeni Düzenlemeler

Kurul, kredi reklamlarında tüm ücret, komisyon ve masrafların açıkça belirtilmesi gerektiği kararına vardı. Böylelikle, tüketicilerin en uygun kredi teklifini seçmesi ve sektörde adil rekabetin sağlanması amaçlanıyor. Ayrıca, çevre duyarlılığına dikkat çeken reklamlarda gerçek dışı etkiler yaratılmaması gerektiği vurgulandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *