Türk dizi sektörü, dünya genelinde 150'den fazla ülkeye ihracat yaparak büyük bir başarı elde ediyor. Dijital platformlar aracılığıyla ise bu sayı 200'e yaklaşıyor.
Orta Doğu ve Latin Amerika ülkeleri başta olmak üzere, ABD, Avustralya ve Avrupa'da Türk dizileri büyük bir hayran kitlesine sahip. Televizyonların yanı sıra dijital platformlarda da sıkı takipçilere sahipler.
Dünya genelinde 1 milyar tekil izleyici tarafından takip edilen Türk yapımları, büyük bir kitleye hitap ediyor. Geçen yıl 300'den fazla yerli yapımı ihraç eden sektör, gelirini 500 milyon doların üzerine çıkardı.
RTÜK lisansıyla yayın yapan Netflix'in verilerine göre, Türk içerikleri son yıllarda büyük bir başarı elde etti. 2021'den bu yana 47 Türk yapımı haftalık Global Top 10 listelerinde yer aldı ve 92 ülkede en çok izlenen içerikler arasına girdi.
Türk dizilerinin popülaritesi, Türkiye'nin yurt dışında yapmış olduğu ülke tanıtımlarına da olumlu yansıyor. Dizilerin çekildiği mekanlara ilgi duyan izleyiciler, ülke tanıtım stantlarında Türkiye hakkında bilgi edinme fırsatı buluyor. Bu durum, Türkiye'ye ziyaretçi çekme konusunda önemli bir fırsat oluşturuyor.