İstanbul
Parçalı az bulutlu
9°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5594 %0.16
36,5618 %-0.36
3.670.602 %1.635
3.081,85 -0,38
Ara
Muhalif. EKONOMİ Türk dizi sektörü, 2024 yılında 500 milyon doların üzerinde gelir elde etti

Türk dizi sektörü, 2024 yılında 500 milyon doların üzerinde gelir elde etti

Türk dizi sektörü, 2024 yılında yurt dışına 300'den fazla dizi satarak 500 milyon doların üzerinde bir gelir elde etti. Bu başarı, Türk yapımlarının uluslararası alanda giderek daha fazla ilgi görmesinin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor. Türk dizileri, yüksek kaliteleri ve etkileyici hikayeleriyle dünya genelinde geniş bir izleyici kitlesine sahip olmaya devam ediyor.

Türk dizi sektörü, dünya genelinde 150'den fazla ülkeye ihracat yaparak büyük bir başarı elde ediyor. Dijital platformlar aracılığıyla ise bu sayı 200'e yaklaşıyor.

Orta Doğu ve Latin Amerika ülkeleri başta olmak üzere, ABD, Avustralya ve Avrupa'da Türk dizileri büyük bir hayran kitlesine sahip. Televizyonların yanı sıra dijital platformlarda da sıkı takipçilere sahipler.

Dünya genelinde 1 milyar tekil izleyici tarafından takip edilen Türk yapımları, büyük bir kitleye hitap ediyor. Geçen yıl 300'den fazla yerli yapımı ihraç eden sektör, gelirini 500 milyon doların üzerine çıkardı.

RTÜK lisansıyla yayın yapan Netflix'in verilerine göre, Türk içerikleri son yıllarda büyük bir başarı elde etti. 2021'den bu yana 47 Türk yapımı haftalık Global Top 10 listelerinde yer aldı ve 92 ülkede en çok izlenen içerikler arasına girdi.

Türk dizilerinin popülaritesi, Türkiye'nin yurt dışında yapmış olduğu ülke tanıtımlarına da olumlu yansıyor. Dizilerin çekildiği mekanlara ilgi duyan izleyiciler, ülke tanıtım stantlarında Türkiye hakkında bilgi edinme fırsatı buluyor. Bu durum, Türkiye'ye ziyaretçi çekme konusunda önemli bir fırsat oluşturuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *